atkins

2012-05-30 | 21:53:30


potatispaket med fetaost och lök från förra sommaren!

när vi var på gotland sist, över kristihimmel, så åt vi massor av god mat och drack gott vin och hade det härligt! dock så ska jag ärligt säga att jag har lagt på mig lite den sista tiden och här blev det väl något slags stop. på måndagen gjorde jag (och min låssas mamma marie) en hel om vändning och hoppade faktiskt på atkins diet!

den är i slag med alla lchf, gi .. ja alla de dieterna (eller livsstilarna) som innebär att minska på kolhydraterna men öka på fettet. atkins är något mer strikt till en början och går i fyra olika faser. jag har visserligen kommit av mig lite med det där och kör nu mest bara lite extra fett och protein och skippar de flesta kolhydraterna.

det innebär även att man HELT ska sluta med allt vad socker heter, inte ens ett tuggummi får tuggas! det har väl varit den stora utamningen för en gottegris som jag ;) men jag har fixat det!! nu har det gått 1 vecka och 3 dagar och jag har inte fuskat mer än ett eller två glas vin, annars har jag hållt mig, strikt!

jag har gått ner nästan 4 kg och har börjat springa och promenera nästa dagligen. jag mår verkligen super bra! i början var de rätt tungt och jag kände mig yr och seg men nu har jag börjat komma in i tänket och försöker inte vara lika hård mot mig själv som första veckan. ett hallon eller två har ingen dött av!


så till en fråga till er min vänner, har ni erfarenhet av kokböcker i slag som det jag äter? någon lchf bok att rekomendera eller rent av atkins? please kom med tips!


Kommentarer
Ida

Bra att du trivs - men en sak att tänka på. Det är inte nyttigt att gå ner 4 kilo på en vecka. 0,5-1 kg/vecka, så är det mycket lättare att hålla det sen. Snabbt ner = snabbt upp om man äter minsta lilla "normalt" någon gång.

2012-05-31 14:00:57

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback