inga-britts kladdiga muffins!

2011-10-26 | 09:55:45


engla vispar och smakar av med hela ansiktet ♥

varje torsdag så har engla simning i skolan. hela förskoleklassen har delats upp i mindre grupper beroende på hur bra man är på att simma. engla går med 'flundrorna' och har nu två veckor kvar på sin sim-period, sen byts simning ut mot skogspromenader till närliggande lekparker, de varvas liksom.

iaf så ska det ha med sig en lite matsäck varje torsdag + frukt. aa det kan egentligen betyda vad som helst men vi har standard med smörgås med rökt skinka, festis, frukt och muffins/bulle. engla blir alltid lika sur när jag inte hunnit baka till hennes matsäck så i måndags satte hon mig i bra arbete med muffins och sockerkaka :)

engla är en riktig liten bull & muffins tjej ♥ hon älskar godsaker mycket mer än en liten skål med godis på lördagskvällen. det är lite komiskt, för jag är precis tvärtom! jag bakar gärna och mycket men äter otroligt sällan av de själv .. men ja det går åt iaf med hjälp av två sötsugna älsklingar här hemma, haha.

inga-britts (min gamla dagmamma) kladdiga muffins:
150 gram smält smör
3 ägg
3 3/4 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 tsk bakpulver
6 msk kakao
3 dl vetemjöl

rör ihop allt! in i ugnen på 225'c i 10 min, varken mer eller mindre - då blir det härligt kladdiga!


Kommentarer
Theodora

Mmm så mumsigt!

Lycka till med baket!



Måste säga att jag tycker ni är så fina du & din dotter!

Kram till er!

2011-10-26 13:32:10 http://[email protected]
Vanilla

Mums vad gott det ser ut! :-)

2011-10-26 19:14:59 http://byvanilla.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback