muffins med bär

2011-03-08 | 08:38:38

saftiga muffins med bär

  • 200g smör rumsvarmt.
  • 3 dl socker
  • 3 ägg
  • 1 dl vatten
  • 4 1/2 dl vetemjöl
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 dl frysta hallon & blåbär

vispa smör och socker poröst. tillsätt ett ägg i taget, vispa inte för hårt. rör ner vatten och mjöl blandat med bakpulver. rör ner vaniljsockret och de frysta bären. grädda mitt i ugnen 15-20 min, 200'c.

på junies kalas i söndags så hade jeannine bakat en hel hög med godsaker! allt från finskapinnar-vanliga hederliga bullar! engla som är petig med kakor och bullar och inte alls tycker om speciellt mycket av den världen (jag är precis likadan!) satt och tröck in ett flertal av dessa muffinsarna som j hade gjort :)

igår fick jag receptet skickat på sms och eftersom alla ingridienser fanns hemma så gjorde vi ett försök :) nami säger jag bara, try it! saftigare muffins har jag nog inte ätit.


Kommentarer
Alexandra

GOTT! meeen - det är ju fettisdagen idag! Semlor it is! :)

2011-03-08 10:17:55 http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Hondjur

Jag som inte äter kakor blev till och med sugen på dom där! Baka någon dag it is! :)

2011-03-08 20:12:19 http://etthondjur.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback