stenkyrka mejeri

2011-07-14 | 10:51:00


en underbar kväll på mejeriet!

kanske att jag ältar lite med 'mitt' gotland och mina små smultronställen men gotland har så sjukligt många små gömmor som bara måste visas upp :) och sen vet jag med mig att många av er läsare har efterfrågat lite tips och idéer inför gotlands resor, så hey why not?

iaf så var vi i lördags på ett ställe som heter mejeriet! det ligger ut efter väg 149 mot fårö,  i stenkyrka i höjd med avfarten mot tingstäde (når du den har du kommit några meter för långt) de är ett lite pittoreskt hotell och restaurang hak som vad jag förstått har en ny 'drivare' varje år.

nu var det några år sedan jag var där trots att de ligger bara ett stenkast från vårat hus, och oj så härligt det är! underbar miljö, härlig känsla och super smarrig mat! jag åt en fiskgryta med två sorters aioli, åh! jag vet inte hur många timmar vi satt där men de som är fantastisk är att nedanför altanen där vi satt så finns de gungor, sandlåda och en basketplan. kidsen hade fullrulle medans vi njöt i solen :)

ett litet tips från mig :)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback