answers

2010-02-23 | 21:43:02

var bor ni någonstans? Har alltid funderat på det men inte kommit mig för att fråga.
Tack för en underbar blogg!

vi bor i sollentuna utanför sthlm, fortfarande hemma hos min mamma! Tack :)

vilken är din favoritplats i hemmet?

just nu är det mitt & englas rum men under sommar halvåret så är min absoluta favorit plats ute på altanen framför poolen. solen får gärna skina och luften varm .. åh

favoritmusik?

jag gillar det mesta men är speciellt en fantast av håkan hellström, säkert!, melissa horn osv. helst av allt lyssnar jag på svensk-musik.

vad gör du när du behöver ta det lugnt? var tar du vägen och vad gör du?

oj vad svårt! Ska jag vara helt ärlig så är det hemskt sällan som jag bara ’tar det lugnt’, jag har svårt att se mig i den situationen faktiskt. Men jag antar att jag ligger bänkad framför någon av mina favorit serier i soffan. Det är alltid härligt! Men somsagt, med barn på heltid (förutom varannan helg) och heltidsjobb  så är det svårt med lugn ;)

berätta gärna om Englas pappa, hur ni träffades och liknande :)

jag och mattias träffades i kyrkan på ett läger.

hur lång är du och vad väger du?

jag är 1.67, väger 52
tränar du något?

dessvärre inte alls just nu men planen är att börja träna så småning om när min syster ammat klart sin dotter. Då kör vi tillsammans :)
stötte du på mycket negativa kommentarer när du blev gravid?

ja det gjorde. Jag hade många som hade synpunkter på varför jag valde att behålla engla, många som inte kunde acceptera och förstå. visst att jag var ung men det var mitt val, det är i alla fall (där mamman inte missbrukar osv) inget negativt med en graviditet, ett barn ska födas för sjutton, ett liv!
hej, är en trogen läsare av din blogg, men har aldrig lämnat kommentar tidigare. kom på en grej jag tyckte var lite skum för ett tag sen och passar på att fråga så får jag se om du svarar :-) som sagt, för ett tag sedan låste du din blogg och det verkade som värsta psykopaten stalkade dig... Vad handlade det som? Var det på riktigt, eller "bara" ett dåligt skämt?

det här måste jag tyvärr säga att jag inte kan svara på ;(

var skulle du bo om du kunde välja precis vart som helst?

åh! någonstans där det var varmt året om, eller new york om jag känner mig själv rätt :)
vill du gifta dig???

det tror jag .. har funderat på det vid många tillfällen men jo, såklart :) någongång i livet, men det är inget jag på något vis skyndar på.
vad är det viktigaste du vill lära Engla??

respekt gentemot sig själv och andra, det begynnar i så mycket annat.

när och hur träffades du och englas pappa? hur länge var ni tillsammans och var han delaktig i papparollen under tiden ni var med var varandra?

vi träffades -02, om jag inte minns fel .. vi var tillsammans närmare 2 år och jag gjorde slut innan jag ens visste att jag var gravid så vi har aldrig levt ihop med engla, men visst, han har alltid varit delaktig!

planerar du/ni några syskon till Engla i framtiden?

det som sker det sker och självklart vill jag att engla ska få syskon någon gång i framtiden, men inte i den närmsta :)

måste bara fråga om du och m var tillsammans när du blev gravid, och hur han reagerade efteråt? :) nyfiken i en strut!

vi var inte tillsammans när jag fick veta att jag var gravid och han reagerade nog som det flesta 18 åringar skulle, frustration.

har du några komplex?
ja, det har vi väl alla mer eller mindre? Just nu vill jag gå ner ett par kilo och bli fastare i kroppen :)
har du slutat som hårmodell?

haha, ja efter att mitt hår rök under en sasson visning för ett par år sedan så vågar jag mig INTE på det igen, hua! Har aldrig mått sämre.

favoritplagg?

klackar!
hur ser din och englas pappas relation ut nu?

den ser bra ut, vi hörs gällande allt vi behöver som handlar om engla :)
hur träffades du och c?

vi träffades i skolan, då jag började om efter att jag varit mammaledig med engla ett år.
vill du ha fler barn?

ja, så småning om men just nu räcker det gott och väl med min engla.
hur går det med flytten?

jag letar och letar men jag hittar banne mig inget som faller mig i smaken :) någon som har en 2-3:a ståendes till oss?
när mår du som bäst?

på sommaren för sjutton!
när mår du som sämst?

under vinter halvåret, jag gräver lätt ner mig och blir riktigt svår att leva med.

varför vill du inte ha delad vårdnad? är inte det en förälders rätt?

jag och m har delad vårdnad och om du frågar mig så tycker jag inte att det i alla fall är en förälders rätt.

hur ser du på abort?

alla människor får göra som de vill tycker jag. det viktiga är att det känns rätt och att man tänkt över det. sen kan jag tycka att om man har möjlighet att behålla ett barn så ska man kanske överväga det i första hand. en abort är inget preventivmedel men självklart kan det finnas många anledningar till att inte behålla ett barn också ...
kan du berätta lite om dina tidigare förhållanden innan c. du verkar så stark och ditt förhållande så bra. tycker om att höra om andras erfarenheter :)

jag har haft 2 riktiga förhållande innan c, ett med en d innan jag träffade englas pappa och sen englas pappa. jag ångrar inte något av dem men jag är en helt annan person idag än vad jag var då vilket kanske gör att jag inte kan förstå hur jag hamnade där jag hamnade, haha. sen har alla förhållande baksidor, likaså mitt och christians.

jag undrar hur det känns när ens dotters "andra" familj utökas? med nya syskon osv. Ingen baktanke bakom utan funderar mest då jag och min vän diskuterade detta här om dagen (hennes son skall få ett syskon på pappans sida) och det vore spännande att höra en annan mammas funderingar kring ämnet ...

ska jag vara helt ärlig så funderar jag inte så mycket på sådant. att englas pappa och hans tjej utökar familjen är naturligt enligt mig, inget konstigt alls med det. jag vet också att engla gärna vill ha ett syskon (till) och eftersom jag inte vill ha några fler barn på några år så känns det också lite praktiskt ;)

... sedan undrar jag hur du bär dig åt för att alltid vara så snygg? du ser alltid så fin och glammig ut! själv väntar jag smått och önskar få behålla en gnutta av charmen då jag ruvat klart! :)

oj det var gulligt sagt :) kanske att det har med att göra att jag enbart lägger ut bilder som jag tycker att jag ser okej ut på? haha. nej men ärligt, jag gör inget speciellt. men det är klart jag inte lägger ut ful-bilder på mig, men gudarna vet att det finns många ;)

varför skriver du inget i 'bebisboken' längre? det var ju så himla kul att få läsa om 'er' innan vi fick 'lära känna' er:P

åh ja.. jag skämms! jag tappade helt bort det under jul & nyår men jag ska snabbt som ögat återuppta det, jag har några sidor kvar ;)


Kommentarer
Hondjur

Åh, vad mysigt sånt här är :) Under you´r skin kan man säga :) Även fast det inte blir för privat :) Mer sånt! Tack för din söta kommentar igår! Den värmde! Jag hoppas EnglaÄngla mår bättre idag! Kram!

2010-02-24 07:56:41 http://sagoelin.blogg.se/
Anonym

åå vad kul att du svarade på frågor:D:D:D

2010-02-24 14:42:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback