mitt ♥ dag

2010-02-10 | 18:49:19

japp, det är mitt hjärtas dag på lördag! altså inte alla ♥ dag utan mitt hjärta Christians dag. han blir 21 år. ja för er som inte visste så är min pojkvän två år yngre än mig. förövrigt, för er som är intresserade så träffade jag christian när jag började trean på gymnasiet, efter det att jag varit mammaledig med engla i ett år.

 

då bör han väl vara ett år yngre? ne, han började skolan 1 år "förtidigt" så där möttes vi altså. jag med en knoddis och han med drömmar om att bli racingstjärna. hur det blev som det blev vet jag egentligen inte? "vi skulle plugga", så löd det många gånger när jag försvann efter engla somnat eller när han kom hem till mig.

 

det är konstigt egentligen hur man träffar någon, hur man klickar och hur man sen blir ett vi. det började som kompisar, ingen ville mer eftersom vi bägge precis kommit ur rätt trista och upprivande förhållanden. men efter några veckor så ställde jag, som så många tjejer, ett ultimatum. vi eller inte vi? man kan inte ha mig halft, sa jag.

som ni säkert förstår så blev det vi och oj så glad jag är för det idag. igår fick jag ett sms där han skrev "jag är lika kär i dig som jag var från första början", det pirrade i mig (trots att jag var arg som ett bi på honom och helst ville slänga något hårt i hans huvud, men det är en annan historia) ;)

vi har haft det tufft, inget snack om saken. men saken är den att vi alltid kommer tillbaka till varandra. ibland har det varit allvarliga saker men oftast skitsaker. vi har nog bägge mognat på sista tiden och förstått att det inte är en lösning att göra slut och sen, som alltid, komma på att vi inte klarar oss utan varandra.

så mycket har hänt på det här 4 åren (!), så mycket har vi utvecklats tillsammans och även var för sig. det är viktigt som tusan tycker vi bägge, man får inte växa ihop till ett, det är aldrig bra för ett förhållande eller för vänner och familj omkring. att kunna vara var för sig är lika viktigt som att vara tillsammans - ja enligt mig då.


men till saken nu, försjutton! karl fyller år och jag har inte en susning om vad jag ska köpa till någon som har det absolut mest, ja tom en tatuering nu *host*. kläder har han i mängder, likaså skor, där är vi väldigt lika han och jag kan jag säga er, haha! Jag vill ge honom något oväntat som han inte sagt att han önskar sig, det är bara det att jag har idétorka! Ge mig förslag!

vad ger man någon som har allt?


Kommentarer
Kattis

Får väl slänga in det där klassiska tipset, en upplevelse? :P sån där experiencebox kanske!

2010-02-10 19:09:44 http://paksukainen.blogg.se/
ellen

skäm bort honom OCH dig själv. en spahelg på någon mysig herrgård kanske? en helg för bara er två där ni åker till någon mysig stad kanske? hoppas det var lite inspiration i alla fall! :)

2010-02-10 19:32:38 http://ellfi.blogg.se/
Stina

Liveit.se :)

2010-02-10 19:42:49
Maja

En förlovningsring?! ;-)



Annars håller jag med föregående talare.. en upplevelse passar väl utmärkt till den som har allt!



Kram

2010-02-10 19:45:48 http://majao.blogg.se/
Nathalie

Kul att läsa :) Jag och Micke träffades också när jag skulle börja trean på gymnasiet, den sommaren rättare sagt. Så till sommaren har vi varit tillsammans i 5 år vilket känns helt tokigt. Kände igen mig i det du skrev att man alltid hittar tillbaka till varandra även fast man haft det tufft vissa perioder och kanske ibland undrat om detta är rätt. Men vi har faktiskt aldrig gjort slut med varandra och det känns bra.



Så nu till vad du kan ge din käre man i present :). Kanske biljetter till att gå och se hans favorit fotbollslag? Eller en hel dag på stan med lunch, valfri present och sen en middag ute?

Kram

2010-02-10 20:19:08 http://nathaliesmode.blogg.se/
Maja

Hahaha, börja röra på benen själv då? Det är jobbigt att komma igång, men sen går det av bara farten! Finns det inget gym på/i närheten av Stinsen?



Kram!

2010-02-10 20:47:47 http://majao.blogg.se/
Tova

Gud så fint att läsa :) och älskar historier om hur folk träffades, haha.

Shit, hade förresten nästan glömt att det är alla hjärtans dag i helgen. blir lätt så med en 3 veckors-bebis här hemma haha.

ina-bina

Ge dig själv! :P En dag där han får göra precis vad han vill och du som ställer upp på det och gör den dagen till en av hans bästa :)

2010-02-11 00:00:51 http://inabina.blogg.se/
Emelie

liveit förslår jag oxå, finns allt där.. tex takvandring, luftballong.



kanske konsert lr musikal (om han tycker om sånt) billjet.



2010-02-11 08:13:16
Melanie

Vilket fint inlägg, vad underbart att ha hittat sin stora kärlek:-) Min karl fyllde år nyss. Jag tog med honom till göteborg där vi shoppade, bodde på hotell och åt god middag ute. Ibland är det roligare att ge en upplevelse än saker, spec till personer som har allt;)

julia

åh, vilken fin liten historia! dying:)

hrm, jag tycker att det är svårt att ge killar presenter. överaska med en middag? det är ju tanken som räknas, tacka gud för det.

tusen kramar

Anna

Lammkött är bäst ha ha!! Min sambo är också 2 år yngre än mig :)

Kul att läsa om er.

Önskar att jag hade värsta bra idén att bjuda på men tyvärr... Men jag håller tummar och tår för att du kommer på något bra.



Kram kram

2010-02-11 21:38:48 http://anderssonlindstrom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback