recept - svartalådan

2010-12-06 | 20:23:21

årets köttfärs rätt 2004 - allt om mat
  • 400g köttfärs
  • 1 gul lök
  • 1 purjolök
  • 4dl strimlad vitkål
  • rapsolja
  • 5 msk soja
  • 5 msk balsamvinäger
  • 3 msk farinsocker
  • 1 pressad vitlöksklyfta

1. Hacka löken. Strimla purjo och vitkål. Stek lök och köttfärs i oljan tills det börjar ta färg. Lägg upp på ett fat och fortsätt fräsa vitkål och purjolöken.


2. Blanda ner färs- och lökblandningen i pannan. Krydda med soja, balsamvinäger, socker och vitlök. Koka 10 min under lock.


Servera med ris! nami nami.

 

obs! lite salt + peppar är alltid bra - eller hur linda? :)


Kommentarer
Emma

Ser riktigt gott ut. Det måste jag testa någon dag. Tack för tipset!



Kram!

2010-12-07 17:37:53 http://emmawelin.blogg.se/
Erika

Eller hur! Jag blev helt paff när hon gjorde så. Vissa människor ska helt enkelt inte jobba i butik. Kunderna ska man vara mån om och ingen kund ska behöva lämna butiken utan att vara nöjd och ett trevligt bemötande är hur viktigt som helst!



Butikschefen i butiken var dock supergullig och skulle ta tag i detta vilket jag tycker är toppen! :)

2010-12-08 02:43:50 http://mylittlewords.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback