julafton # 2

2010-12-23 | 07:54:20


exalerad liten loppa öppnar paket! kanske något vuxen paket under granen med?


i tisdags så hade vi lillajulafton hemma hos oss. engla ska ju somsagt fira jul hos sin pappa i år (varannat års principen!) så då fick vi ta vara på en kväll så när julafton som möjligt och göra den till våra egentligen andra lillajulafton. som ni kanske läst så firade vi ju # 1 i lördags, på gotland? många julafton för skilsmässobarn ;)

vi bjöd över grannarna, åt julbord och hade det bra mysigt. eller ja det var en lögn eftersom jag inte åt något mer än en ägghalva med räkor på. jag har ätit för mkt julbord nu så mitt föråd är fyllt. för att vara en person som verkligen inte tycker om det så tycker jag att jag i helgen åt min beskärda del både freda, lördag & söndag!

engla satt mest och petade på mig och sa "öppna paketen nu!?" och var allmänt otålig och hoppade på stolen. haha! gud vad jag minns den där spänningen! väl efter middagen dukade vi fram julgodis och slog oss alla ner framför granen där engla började härja! jultomten skippade vi eftersom han enbart kommer och visar sig på julafton enligt mina åsikter ;) dock så hade c släppt in honom i helgen när han skulle släppa av lite julisar :)

englas ögon tindrade hela kvällen och hon slet upp barbie, barbie kläder, klänning, skor, ritsaker, pyssel omvartannat! underbart att se lyckan ♥ dock så smetade jag inte på med oändligt med saker i år utan 7 välutvalda saker fick hon .. inget krimskrams som slängs åt sidan och aldrig leks med - nej tack!

nu har lillan min lämnats hos nannie  o mormor och ska i eftermiddag hem till pappa sin och fira jul .. åh det gör ont i mitt mamma hjärta måste jag säga men hon var såklart ovanligt spänd och längtade efter syskon och paketen under granen hos dadie :) det kan jag tro det! min fina fina unge .. hon fär säkerligen den bästa av jular iaf .. love.


Kommentarer
Hondjur

God Jul Sötskruttar!! Kram!

2010-12-23 09:54:18 http://etthondjur.blogg.se/
Emma

Söta Engla! Känner som sagt igen den där spänningen. God Jul kära ni!

2010-12-23 10:16:38 http://emmawelin.blogg.se/
Nathalie

Blir nog kul för henne att fira julafton flera gånger och ännu mera paket=)

Vi har också satsat på vettiga saker och inte massor krims krams som inte används...

2010-12-23 10:34:51 http://nathalieboquist.blogg.se/
En pojkmammas vardag ♥

Minns också den där spänningen innan man fick öppna julklapparna. Minns också att vi skulle "turas om" att öppna paketen så vi inte skulle strula till alla julklapparna. Och med 5 bröder, mamma, pappa, mormor och morfar så kändes det som världens längsta väntan ;)



Edvin ska inte heller få 1000 paket som förut. Utan i år får han bara några, men dyrare paket som han önskar sig :)



Kramis!

2010-12-23 11:03:58 http://edvinsmamma.wordpress.com
Erika

Hoppas ni får en underbar julafton (ännu en kanske man ska säga)! :)

2010-12-24 03:14:35 http://mylittlewords.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback