tulpaner

2012-03-05 | 08:16:15

rosavita tulpaner på vardagsrumsbordet.

som ni vet så köper jag snittblommor veckovis. jag avskyr när vaserna gapar toma, det känns dött på något sett. i torsdags så var jag inne på hötorget och köpte upp mig på orangea ranunkel och dessa rosavita tulpanerna! varje gång så lovas det att det ska hålla över en vecka men banne mig, jag tycker aldrig det stämmer!

nu börjar vi närma oss våren och då borde väl kvalitén bli bättre? jag har haft tur ett par gånger men på sista tiden har det varit bottennapp på blom-fronten. dessa rosavit har börjat tappa blad samtidigt som vissa knoppar inte ens slagit ut?

jag och lisa ska somsagt ta en tur på stan idag, shoppa lite till hemmet förhoppningsvis (lisa flyttar om 11 dagar!!) också ska vi äta en smarrig lunch. jag ska försöka ta en tur förbi hötorget också. måndagar brukar blommorna vara som färskast, dock kanske ja skippar tulpanerna denna gång .. fast det är ju så sjukt fina ..

Kommentarer
Frida-FantastiskaMamman

Jag tycker också om att ha snittblommor hemma, men jag håller med om att tulpanerna ofta vissnar väldigt fort !!



Ha en fin dag på stan...



Kram

2012-03-05 10:06:04 http://fantastiskamamman.se
Anna

Tack så mycket. :) Huset ligger i Buttle, en liten bit utanför Roma. :)

2012-03-05 22:49:12 http://luene.blogg.se/
emma

såg att du skrev om fåtöljen du hade fyndat till englas rum. vad är det för second hand butik du skriver så varmt om? :) var jättefint att "mismatcha" med estrid ericsons elefantkudde!

2012-03-05 23:06:14
a diary full of love letters

jag fick nyligen en vacker bukett med tulpaner, men ack vad de slog ut och vissnade fort. nu vet jag ju inte hur mycket vatten du har, men de ska bara stå med "fötterna" i vattnet! dvs de ska ha väldigt lite vatten, till skillnad mot rosor, pioner etc. så testa med ytterst lite vatten nästa gång så lever de nog längre :)

Sanna Suomela - Eskilstunas Bloggerska

Hej!

Skulle du vilja prova ett enkelt och roligt jobb? Sälja Oriflame - kosmetik, hudvård, dofter, kroppsvård och mycket mer? Det finns något för alla - unga som gamla, män som kvinnor! Säg till om du vill ha mer information, har lite erbjudanden du kan få ta del av om du vill bli säljare för Oriflame!



Kontakta mig via en kommentar eller på min mail: [email protected]



Du kan även välja att vara kund hos Oriflame

/ Sanna Suomela Distriktschef Oriflame Eskilstuna

2012-03-07 06:40:57 http://ssannassuomela.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback