renoveringen

2012-03-31 | 09:58:59

matplatsen inklädd i josef franks vårklockor!

nu har vi bott i sundbyberg i drygt 2 månader. vi flyttade in den 20/1 och sedan dess har renoveringen av speciellt köket stått i fokus. nu börjar vi komma till något som man kan kalla "färdigt", det är bara lite takmålning kvar i köket och vardagsrummet sen är vi i mål! 

nu pratar jag enbart om renovering och inte om inredning, där har vi massor kvar men det känns nästan som man aldrig bli klar på den fronten. inredning för mig står i ständig förändring och förbättring.

som jag skrev i veckan så är sovrummet ett rum som jag inte riktigt kommit i iordning med. tapeten är på plats men det saknas väggbeklädnader och kanske någon möbel till? jag vill även få upp stuckatur runt taket .. de får nog växa fram med tiden .. svårt att tvinga fram förändringar när resurserna kanske inte är enorma ;) haha!

när det kommer till köket och rivningen av väggen mellan vardagsrummet och köksdelen så är vi nöjda! det kunde verkligen inte ha blivit bättre, och med ingolf barstolar så blev det lite pricken över i! nu vill jag få upp hyllor på kortväggen som ska kläs med vackra glas och skålar. vill dock hitta några lite ruffa hyllplan, var kan man hitta det? ikeas är så fruktansvärt kantiga och stela. vill ha hyllplan med lite patina :) annars inga krav :P

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback