remake!

2012-01-09 | 11:33:02

mormors sekretär får nytt liv!

sen igår efter lunch så har vi haft målarverkstad här hemma! engla har ju en ärvd sekretär i sitt rum som tillhörde min mormor som jag alltid satt vid när jag var hos henne och hälsade på. kanske var det därför jag fick den? eller för att jag vid ett tillfälle sa "mormor kan jag få de här skrivbordet när du dör?" vi låter de vara osagt.

den har varit lackerad eller liknande i en brun färg som inte alls har passat in i englas rum. men ja, jag har inte fått ändan ur vagnen att måla om den! nu är vi iaf på godväg och 3 strykningar är klara!

igår hjälpte engla mig med den första strykningen och jag som är lite smått perfektionistisk när det kommer till sådant här höll på att gå upp i molokyler när hon tröck penseln i cirklar över sidan. haha! vad fjantig man är!

det ser iaf ut att räck med 3 lager på de allra flesta ställena men just i "facken" längst in mot bakväggen så fäster färgen inge vidare så jag lär få dutta där några gånger till. tur att man är ledig idag :)

Kommentarer
Siss

Om det inte fäster längst bak kan du ju sätta en tapet elller vanligt inslagspapper. Puss

2012-01-09 12:41:12
emily

siss - nej men du ser vad jag menade, eller hur? tänkte också på de. jag ska lägga vår tapet som vi har i köket i lådorna, blev ju över rätt mkt! kan vara fint där med eller som sagt ett fint inslagspapper :) har målat en gång till där iaf. pju!

2012-01-09 12:48:14 http://emslo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback