grönt är skönt!

2012-02-18 | 17:40:34

hemma på köksbänken.

på tal om vår - grönska och en gnutta värme. jag är verkligen en sucker för färskakryddor i krukor, snittblommor och doftljus. det är mina 3 stora laster i livet .. som är kostsamma! visserligen så brukar jag vara bra på att hålla liv i kryddorna men tulpisarna som hägrat nu har varit rätt illa. inte ens en vecka har det stått sig i min kära daggis eller i nya fin alto asen jag fick av c i julklapp! dofljus är inte heller de mest prisvänliga..

i torsdags när jag hade möte i stan så passade jag på att slira över till hötorget när dagen var till ända. christian plockade upp engla så jag hade lite extra tid på mig stt strosa runt bland stånden och gotta mig i grönskan.

det blev två knippe med vita ranunklar och en knippe rosagröna rosor till sovrummet. ja, jag har till och med börjat med snittblommor där - carzy! innan var det mest i vardagsrummet och köket men med vår liljekonvaljtapet så kan jag liksom inte hålla mig från att klä in rummet lite extra!

nu sitter christian med en corona i högstahugg och jag har fått ett iskallt glas vitt upphällt! lovely! eftersom vi är barnledig ikväll så ska vi ta oss en tur in till stan (hey 10 min med tuben now a days!) och ta oss ett glas el två!

hoppas ni alla har en fin lördag! mello på tv:n är min gissning? :)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback