2-hand fynd!

2012-02-20 | 08:18:14

vår fina emma fåtölj!

den här emma fåtöljen fyndade jag på mitt favorit 2-hand hak i höstas. den stod där bland möblerna och lös med sina blommor och jag kunde inte hålla mig! det är att nämnas att det här var straxt efter jag kommit hem med nytt köksbord från samma ställe OCH vi hade köpt nya lägenheten i sumpan.

så ja, det var med all rätt som christian sa "emily när man ska flytta så ska saker UT ur lägenheten. man säljer saker man inte vill ha. du kommer hem med nya möbler varje helg!?"

jag försvarade mig med att detta är ju saker som det bara finns EN av och då MÅSTE man passa på! ja så är det, inga men! det blev ju inte direkt bättre stämning när jag kom med två nya köksstolar helgen efter ..

iaf så har den tidigare stått i vårat sovrum men nu har den fått traska in i englas rum! vi får se om den kommer bli kvar där eller om den får vandra vidare, men den passar faktiskt rätt fint! till en början hade jag lite svårt för att någon klätt om den typ till hälften (inte på sittdynan) men nu gillar jag det faktiskt, lite charmigt :)

Kommentarer
Tess på Textilfabriken

En jättefin stol, verkligen!

Jag klär ju om möbler själv, det är verkligen jättekul!



Jag har just nu en guide i bloggen (eller ok, pågående projekt) om hur man som nybörjare kan klä om en öronlappsfåtölj, men sen tänkte jag lägga upp en guide till hur man klär om sin emma-fåtölj.

Som är modellen du har köpt! :)

2012-02-20 15:52:24 http://www.textilfabriken.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback