hela sänggaveln

2012-04-27 | 07:31:45


vårat sovrum från dörren.

så här ser vår säng ut med sänggaveln som jag gjort själv. jag gjorde en enkel variant med spånskiva, fyllningsskum och möbeltyg. sen gjorde vi den så stor så den står på marken (om vi vill flytta runt ex). jag köpt ett enkelt ljusbeiget tyg som kostade runt 300kr/m. jag är rätt ombytlig så snart vill ja säkert häfta fast nytt!

det är otroligt enkelt att göra en sängavel själv! jag hjälpte christian syster förra helgen då hon trodde det skulle vara avancerat och svårt (kanske mest var besluten med vilket tyg osv egentligen, hehe) och hon blev överaskad över hur enkelt det var :) och vilken skillnad det blir sen! här ser ni en lite bit av hur de såg ut innan.

en sänggavel ramar in ett sovrum väldigt fint och gör sängen lite mer pampig i mitt tycke! jag som tycker om att ställa upp kuddar och bädda fint uppskattar också att ha en "vägg" att ställa kuddarna emot. sen för att inte tala om risken som finns att kuddar etc fläckar av sig på tapeten bakom, bara fördelar alltså :)

(tack e för fina överkastet ♥)


Kommentarer
Hemma hos Elinor

Wow, skitsnyggt ju!!

Mela

riktigt fint!! har länge funderat på att göra en själv men har också tänkt att det är komplicerat..kanske värt ett försök :)

2012-04-27 08:18:21 http://melano.webblogg.se/
Hemma hos Elinor

Glömde fråga, är överkastet och sängkappan från H&M? Det ser så ut.

Trevlig fredag på dig/er

Viktoria

Jättefint verkligen! Jag ska nog ge mig på nåt liknande nu när jag ser att det går, och om du dessutom säger att det är enkelt :)

2012-04-27 08:35:10 http://www.facebook.com/wickit
mamma

Hej Jättefint! Om jag var du skulle jag pröva nästa gång med ett tyg som är lite mörkgrönt eller så för att få en kontrast.

2012-04-27 09:44:44
jessica

gud vad fint!! men vad är fyllningsskum och är det ett speciellt möbeltyg eller kan man köra på vanligt linnetyg bara? Har du gjort det avtagbart?



Tänkte för smutsigt blir det ju garanterat! iaf dammigt...



tack för inspirationen!

Sofia

Åh vad fint, nu vill jag också göra om :) Vart har du hittat det toksnygga överkastet??

emily

jessica - det är ett skum man köper på meter på tygaffärer :) jag har använt möbeltyg för de är slitstarkare.

sofia - jag fick de av christian syster men jag tror de är från ellos!

2012-05-07 08:29:20 http://emslo.blogg.se/
e

ååååhå va fint!

2012-05-22 07:00:43 http://ellfi.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback