morgon inspiration!

2011-10-28 | 08:27:31

inspiration från olika håll och kanter!

godmorgon kär ni ♥

jag hade tok svårt att komma till ro och somna igår och tankarna snurrade i inredningens tecken delux! jag stoppade i mig två citodon och trodde jag skulle somna som en sten men icke. jag och christian låg upp till 00.30 och pratade om flyttankar, inredning och detaljer till vår lilla pärla i sundbyberg.

jag och christian har ganska skilda syn på inredning. christian gillar barney stinson inredning - vilket jag nästintill hatar - medans jag gillar romantiskt med  en liten färg twist. sjukt svårt att förklara min stil och kanske har jag inte helt koll på den då den kan spreta rätt rejält :) men ni förstår vår problematik? medans jag gillar det ni ser över i collaget så gillar christian detta! det är som natt och dag .. det finns liksom INGEN rödtråd, hah.

vi försöker kompromissa .. men egentligen handlar det väl om att ge sig? jag har fått acceptera en hemsk (enligt mitt tycke) soffa medans christian har fått acceptera typ allt annat utom vår 58 tums tv som jag skulle kunna leva utan.

(nu drog jag det till de yttersta - haha)

vi disskuterade iaf liljekonvalj till sovrumet och hur vi ska göra med köket. vi vill riva en vägg och få till en öppen planlösning med en köksö med diskbänk, spis och fläkt. vi är en rätt social familj och älskar att ha folk över på diverse middagar och fester så det känns rätt givet. eller? är det en förstor maskin att dra igång på inflyttningsdagen?

mitt fokus ligger helt på sovrumen. hallen kommer vi lämna som den är idag - så länge, och badrumet med. det finns att göra men vi måste prioritera, ingenting har panik renoveringsbehov utan enbart behov av en personlig toutch. är ni med mig? sovrum, kök och vardagsrum är prio one! tapeter, målafärg och en hammare .. eller? är det värt det? gah.

Kommentarer
mamma

Du måste tänka på att en vägg kan man inte bara riva. Föreningen måste bli tillfrågad om man får osv

2011-10-28 09:03:14
emily

mamma - nä? måste man .. men den är ju inte bärande? ja man kan får avvakta med de "lilla" projektet ;) haha. PUSS

2011-10-28 09:05:35 http://emslo.blogg.se/
Mela

haha vad söt du är. "den här väggen river vi ner" :D

2011-10-28 09:32:49 http://melano.webblogg.se/
emily

mela - haha jag vet! min smabo säger också det. "emily det är inte BARA att göra sådant" .. ha mitt huvud går det väldigt smidigt ;)

2011-10-28 09:40:28 http://emslo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback