du hänger löst!

2011-10-02 | 11:32:00


lilla tandlösa trollet - fegisen! :)

jag förstår mig inte på engla ibland. hon är så sjukligt rädd för smärta, alltså positiv smärta som i att-tappa-en-tand-smärta. när hon vickar på en tand så "ruckar" hon inte utan börjer den bara låångsamt låångsamt. båda tänderna som hon tappat har hon "råkat" tappa, inte ruckat på tills de låssnat.

på skolan har de en "tappa tänderna" stapel. där står alla barns namn och hur många tänder de tappat. tydligen är det en jäkla schå om det där i skolan och barnen drar ut varandras tänder för glatta livet, haha. engla berättade i veckan att r dragit ut c tand, bara så där.

engla skulle aldrig våga det. hon skulle aldrig låta något dra ut en tand på henne. nu har hon två lösa tänder men de vickar hon liksom inte ens på. fegis! som jag minns de så satte jag naglarna under tanden tills det sa "plopp" och den var ute .. här smeker vi tänderna tills de tillslut "råkar" fara ut .. haha! jäkla unge att vara feg :)


Kommentarer
ina

Vilken fegis! ;) Själv vickade jag på tänderna som en galning, men hade så dåligt tålamod att jag ofta drog ut tänderna liiite för tidigt så det fortfarande gjorde ont :P

2011-10-02 11:50:23 http://oneofthoseblogs.blogg.se/
Emelie

Engla är så söt:) Har du tänkt att lägga ut mer plagg på tradera?

2011-10-02 16:02:09
emily

emelie - åh tack :) ja jag har en del sommarkläder kvar och lite annat smått, så kanske :) en del av mina gamla grejer funderar jag på att lägga upp! haha "gamla" dom är nya men gamla för mig .. haha!

2011-10-02 19:28:59 http://emslo.blogg.se/
Helen.HUSnrNIO

Är samma visa hemma hos oss.

Tänderna får hänga i dotterns mun tills de ramlar ut av sig själva.

Ingen får dra eller peta där inte.



Lite kul grej med tandsamlingen i skolan!



Ha en trevlig söndagkväll!

Helen.HUSnrNIO

2011-10-02 19:45:46 http://husnrnio.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback