tulpaner i mängder

2011-11-13 | 09:00:15

70 tulpaner hem till mig.

i måndags när jag hade landat lite efter den något skakiga flygturen hem från sicilien så insåg jag lite besviket att ALLA mina blommor hade dött under min bortavistelse. tänk att det alltid är så, blommor + män är ingen kombo att lita på!

nu har jag slängt bort ruttna nejlikor och tulpisar och fyllt på med nya! jag hittade även världens största azalea här om dagen som jag ställt på köksbordet - när det är så grått ute så måste man förgylla med färg inne :)

just det är ja faktiskt rätt bra på! köpte även en amaryllis som jag planterat om i en cylindervas, finnemang! och mängder av basilika, citronmeliss (tack majsan för inspo) och oregano till köket. jag njuter!

(måste dock erkänna att det är ingen vidare kvalitét på tulpanerna så här års, synd!)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback