inskolning!

2011-05-03 | 11:12:47

min lilla lilla har blivit så stor så stor ♥


här om veckan fick jag hem brev från skolan som engla kommit in på. jag är smått lyrisk över att hon kom in där jag ville då det egentligen inte var någon självklarhet. skolan ligger i annan kommun än engla är skriven i och då kan det vara bök .. jag skickade in personligtbrev och ringde stup i kvarten så platsen blev vår, åh jag är så glad!

nu fick ja iaf hem tider för 'inskolning' och det är redan nu, i maj! jag trodde det skulle ligga i juni eller allra tidigast i slutet av maj men nej, den 12 maj är första dagen! vi ska träffas i en park nära skolan med medhavd matsäck och leka lekar i ett par timmar. antagligen lite bounding för kidsen :)

det flesta från englas förskola ska hoppa över till den här förskoleklassen, vilket känns tryggt och skönt. jag tycker att det är otroligt viktigt för barn att få en stabil och trygg miljö från början och jag tror att det börjar med att man faktiskt har med sig några kända ansikten - och självklart en hög med nya, bägge delarna är viktiga.

det andra besöket kommer att vara den 19 maj och då kommer vi vara i skolan och få känna på miljön och även ha något form utav "arbetspass" som det står på pappret. det sista besöket innan starten i augusti är den 26 maj och mest troligt är att barnen är själva då, utan föräldrar .. då kommer den första rasten bli av och barnen kommer få vara i klassrumet .. åh jag är nervös! min lilla tjej? i skolan, nu?


Kommentarer
julia

hur söt är hon inte då?!

Petra

oj jag minns när mina två äldsta började skolan ,så spännande o pirrigt;)men det kommer gå bra,fina jeans snickisar vart hittade du dem för det är väl ändå inte pop?kram

Emma

Hej!

Jag testar att fråga igen, kanske hamnade min fråga alldeles för många inlägg ner innan :0)

Vad fin din dotter är! Jag tycker din blogg är rent stilmässigt skitsnygg! Själv har jag precis börjat blogga och allt är en djungel. Jag undrar hur du gör med dina bilder. Exempel bildserien du fixat i detta inlägg. Är det något du gör i något annat program (vilket?) eller fixar du det här på blogg.se. Jag menar att det är en stor bild och tre små på sidan om. Bra blogg

2011-05-03 17:48:51
Emily

Emma - hej! använd photoshop! där kan du göra det absolut mesta i form och färg :) tack för komplimangen!

2011-05-03 21:02:40 http://emslo.blogg.se/
emily

petra - haha nä så trogna är vi tyvärr inte :) man får plocka godbitarna och många av dem är från polarn men dessa är från minidorini!

kramar

2011-05-03 21:03:35 http://emslo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback