inskolning nr 1

2011-05-16 | 10:35:02
inskolningen i torsdags

i torsdags hade engla sin första förskoleklassinskolning, utav tre. eftersom engla var och är hos sin pappa så mötte jag upp dem vid stationen. när jag satt i bilen så fick jag sms av m "hon är sååååå nervös!" och jag blir direkt blödig - suck. min lilla tjej .. så stor men så liten

när jag såg dem komma ner för trappan så höll jag på riktigt på att börja grina. engla så skräckslagen ut, vit i ansiktet och drog inte ens på munnen när hon såg mig .. som hon alltid brukar! hon kramade mina ben när hon kom ner och och jag lyfte upp henne också sa hon "mamma jag är nervös, jag har ont i min mage av pirr"

lilla söta barn! på väg mot parken så försökte ja liva upp henne med skoj och skratt och det lyckades till viss del. när vi kom till parken och mötte upp de andra barnen så kom det tillbaka igen, nervositeten .. hon blev vit och inte ens kompisen c kunde få henne på bra humör. plättarna till fikat gick inte ner för fem öre, engla höll sig för magen och upprepade att hon inte var hungrig .. vilken pers! jag har aldrig sett henne så här.

när jag va tvungen att gå till jobbet så hade hon fått lite färg på kinderna men såg långt ifrån ut som min lilla engla. fick sms av m senare att hon kräktes på vägen där i från. var kommer all denna nervositet ifrån? kanske att vi målat upp det för stort och ältat för mycket? hoppas på en bättre inskolning på torsdag ..

Kommentarer
Kerstin

Som förälder kan man var lite väl på ibland. Jakob skulle simma med klassen var lite orolig, men vi sa det fixar du för du har ju gått i simskolan...så han trodde att han kunde simma...så första lektionen... plums.....ner under vattnet, fick värsta kallsupen och fick sitta på bänken den lektionen. Vi ville ju bara uppmuntra och hjälpa honom............

2011-05-16 10:49:00
Alexandra

Nämen lilla gumman! hon kommer ju trivas så bra sen - och jag håller tummarna för att nästa gång går bättre!

2011-05-16 11:05:52 http://thesmalltowngirl.blogg.se/
vintageRetroPrinsessa

stor tjejen :)

Hoppas att det går bra på inskolningen sen då :)

stort att börja skolan :)



Ha det finast

2011-05-16 12:13:26 http://bambii.blogg.se/
Maria

Nämen, stackars Engla & behöva bli så nervös:-(

Vad bra med att ha inskoning. Vi får endast ett besök på skolan i maj, det är allt.



Kram Kram

2011-05-16 13:24:20 http://sagafia.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback