titta jag kan simma!

2011-06-08 | 23:03:35



min tjej har blivit stor
5 simmtag kan hon ta utan hjälp ♥

efter plåtningen så kikade jag på klart.se och konstaterade att regnet som just fallit över södermalm inte var ihållande och ett par stationer med tåget så skulle till och med himlen vara molnfri? imponerande. engla som valt att vi skulle åka till mormor och nannies pool efteråt var lycklig åt de stora solarna!

ja .. väl framme så stämde inte riktigt väderkartan med verkligheten .. milt sagt! den stora solen var likamed enorma regnskurar! dock så stämnde de på den punkten att de snabbt begav sig bort och efter någon timme så var himlen faktiskt blå, till englas förtjusning! på med badkläder - ut i poolen, snabba ryck! inte en sekund fick gå till spillo! engla sa att hon skulle visa att hon faktiskt lärt sig simma nu (på en dag då ja inte var med ..)

vi övade några gånger och de såg mest ut som att engla lärt sig hundsim .. tyvärr :( hon vevade med armar och ben så vattnet skvätte och jag kunde inte hålla mig för skratt! men så efter några övningar, fram och tillbaka från kanten så började jag se tendensen .. hon tog ordentliga simtag med både armar och ben! jag försökte smyga bakåt så hon skulle va tvungen att simma längre och tillslut kom hon upp i 5 hela simtag - helt själv!

fanastiska unge! nu tror jag på riktigt att hon verkligen kommer kunna simma till slutet av denna sommaren ♥ hon har fått in rätt teknik, nu handlar det om att våga och släppa nervositeten och lita på sig själv ..


Kommentarer
Hondjur

Lilla duktiga! <3

Byxdressen är btw bara för söt!! Så fin är den!

2011-06-09 10:42:22 http://etthondjur.blogg.se/
Mia

Underbart med pool!

2011-06-09 11:06:47 http://woodland.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback