svartvinbärssaft!

2011-07-28 | 10:46:39

koka koka saft!

första dagen som vi kom hit så tog jag och jossan en tur runt trädgården. det är ingen liten tomt inte .. 8000kvm! på andra sidan om ladan så ligger det 4 stora svartvinbärsbuskar och dessa var överfulla, det fullkomligen svämmade över med vinbär! farmor har alltid haft de här jobbet, hon har varje år plockat bären och kokat saft på dem.

well, farmor finns inte i livet längre så jag och jossan axlade den rollen i år! vi plockade rent en buske på någon timme och jag tror vi räknade till 5-6 kg? det blev saft i stora lass :) idag ska jag leta efter lite finare saftflaskor att hälla upp saften i. vodka, gin och campari flaskor är kanske inte det allra hetaste, haha! man tager vad man haver!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback