växtvärk?

2011-02-24 | 08:11:12

prick klockan 00.00 inatt så vaknade engla och knatade in till våran säng. hon var ledsen och jag följde hennes tillbaka till hennes säng. nu kommer skyfallet, också tänkte jag på mio min mio vi sett på kvällen .. klart hon kommer drömma mardrömar!

nä det va inte alls de det handlade om utan engla kved över värk i sitt högra ben straxt under knät. jag masserade och masserade tills hon tillsist somnade. jag smög tbx till sängen och la mig och googlade "växtvärk". tydligen så är det just i den här ålder som växtvärk kan uppkomma och allting stämde ju in på beskrivningen.

"I det typiska fallet klagar barnet över värk i underbenet, ofta på framsidan, när det ska sova på kvällen. Ofta somnar barnet för att vakna av smärtan efter ett par timmar."

har ni varit med om att barnen får det här?
vilken ålder och när på dygnet kom de?


Kommentarer
freja

köp en elektrisk värmefilt och linda kring benet!

2011-02-24 09:18:13
Sara

Jag hade jättemycket växtvärk när jag var liten, hemskt!! Men mamma-massage var alltid den bästa medicinen. :)

2011-02-24 09:18:29 http://helgur.blogg.se/
Hondjur

Sanna har ofta ont i något ben vid nattningen... eller precis efter att hon somnat.. oftast i samma ben under en period. skitknepigt eftersom hon är så liten. hehe.

2011-02-24 19:14:40 http://etthondjur.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback