blommor efter säsong!

2011-12-14 | 08:08:07


fix & trix med lingonkvistar, vide och tulpaner.

i måndags var jag och lisa iväg på en tripp till ulriskdalsslottsträdgård och oj jäklar vad grejer där finns! vi gick runt länge och klämde och kände på vaser, krukor och diverse snittblommor. jag som är en riktig velpelle när det kommer till att välja nya saker höll på i säkert en halvtimme innan vi kom fram till denna buketten!

jag köpte även en stor amaryllis med en sådan där långsmal kruka som man ställer ner löken i, blev fin fint! dock så hamnade aldrig den här vintriga buketten i dagg vasen .. den fick traska ut i hallens cylindervas där den passade bättre .. det blev liksom inte helt hundra i dagg. den är faktiskt rätt svår men det är som lisa säger - franska tulpaner som slokar över kanten är det absolut ultimata! ge mig?


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback