vincent

2010-10-27 | 09:49:10
nu är alla vinterkläder införskaffade till engla. vinter jacka, täckbyxor, polyesterunderställ, fleeceunderställ, mössa, vantar, sockor och nu sist men inte minst vinterskor!

jag har stått och vägt fram och tillbaka, färger, modeller? fastnade tillsist för dessa två från vincent .. men, alltid detta men, så var bägge för små!? sjukt egentligen då jag mätt englas fot (där & hemma) och blev tipsad om dessa. kanske för att det inte fanns större så blev jag lovad att dessa skulle passa?kan man väl inte jobb heller.

tänk om jag skulle stå och hitta på för kunder att "den jackan passade utmärkt" (vi har ju inte större) "de byxorna är inte alls för korta .. det är en sådan modell" .. nä, jag jobbar med ärlighet när jag ska tipsa och tycka till när kunden frågar mig. det tjänar man på i längden och kunden får förtroende ...

nu känner jag mig lurad och tänker inte köpa skor på detta stället igen. jag ska självklart gå och byta/lämna tbx dem idag och jag håller visserligen tummarna för att det ska ha kommit in större så jag slipper fortsätta jakten. ursch, jag hatar att känna mig lurad! engla gick runt länge och väl här hemma och de syntes mkt väl att det va för små och jag mätte också och de va inte alls den cm som hon sakt till mig ..

suck. stön.

shoes vincent

Kommentarer
Liza

haha jag blir inte förvånad.. det är väl hon i ett nötskal..

2010-10-27 09:55:00 http://entvatankar.blogg.se/
Jeannine

Meeen suck vad jobbigt.. Man vill ju bara ha det överstökat..

2010-10-27 10:09:41
Maja

Åh... nu blev jag så osäker på dom till H, måste genast kolla att de verkligen är ok! :-/

2010-10-27 10:33:50 http://majao.blogg.se/
nathalie

jag tar alltid med liam när ja ska köpa skor till honom så man kan mäta ordentligt där, förstår din frustration!

2010-10-27 13:22:02
freja

det är så skumt det där med storlekar. i söndags köpte jag ett par dansskor till engla och mätte foten innan och hade t.o.m måttbandet ner till hm men lik förbannat var dom för små iaf? :S ..



oftast vill dom ju inte heller erkänna att dom är små! haha.. engla klampade runt med ett par ballerinas i somras som hon inte alls tyckte var små trots att hon hade fått skavsår!



fashion before function.

;)

2010-10-27 14:10:22 http://stocktownstories.blogg.se/
juliasbullar.blogg.se

måste bara fråga, bor du fortfarande med C? hör ju inte så mycket om han nu längre :)

2010-10-27 16:43:32 http://juliasbullar.blogg.se/
joline

hon i stinsen..hon har lurat mig med! =/ hon snackar ju bara föratt sälja

2010-10-27 17:30:48 http://mamiij.blogg,se
Jennie (mamma till Sixten)

Det är lite strängt det där med vinterkläder, och då har jag bara en liten 4 månaders bebis som ska utrustas. Sen förstår jag att det blir ännu jobbigare när personalen inte gör sitt jobb...hoppas du hittar en större storlek!



Ha det bra, Jennie

Josefine, Blåeld

Kul att du är tillbaka! Grattis till det nya jobbet!



Kramar till dig/er!

2010-10-28 13:17:05 http://blaeld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback