grönalund all in

2010-07-28 | 08:09:25





nej ni, igår blev det städa städa utan dess like och jag hann inte ens ta upp datorn innan det var dax och ta oss över till grannarna och äta middag. jag hann inte ens göra efterätt :( det var nonstop städning till 17 och sen ut på en cykeltur .. stackars barn behövde ju få komma ut i friska luften. inte bara andas rengöringsmedel ;)

iaf så var jag, liza och engla på grönan i måndags. det blev en hel dag kan jag lova! vi landade väl där vid 12 tiden och var inte hemma före 19 .. stört egentligen att man orkar det är ju inte nådigt intensivt med alla kids och stoj.

engla imponerade verkligen på mig när vi var där, hon vill verkligen åka ALLT och hon tycker inte att det finns någonting som är för läskigt (var vi kanske alla så som små? orädda för livet) däremot så har engla en mamma, host, som inte klarar så mkt .. jag åkte lite grejer men när det kom till slänggungan så fick jag verkligen panik!

höjdrädd som jag är så begav jag mig upp i den där helvetesgungan - för min dotters skull! men hjälp säger jag bara .. jag skrek hysteriskt till engla under hela 'flygningen' "hååll i dig engla, hååll i dig!!" varpå hon lite tonårs surt svarar "men jag gööör ju det!!" hm .. det slutade med att jag grät också behöver vi inte prata mer om det nu tycker jag.

på det stora hela var det iaf en grym dag fylld med allt vad gröna lund har att erbjuda från sockervadd - tobbe trollkarl! engla var lycklig och nöjd när vi begav oss hemmåt .. tom barn har en gräns för hur mkt det orkar :)

Kommentarer
Elinor - Mamma till Liam & Tigra -

Vilka HÄRLIGA bilder.



2010-07-28 08:48:33 http://ronile.se
Helen mamma till Lea

tack, jo de är så otroligt skönt. Fin blogg du har <3 kram

2010-07-28 18:41:58 http://helenm.blogg.se/
E

Ser härligt ut!

Älskar pippikoftan/gotlandströjan du har på dig.

Var har du köpt den?

:)

2010-07-28 21:15:08
Emily

E - tack! den är från weekday, engla har en likadan men hon har tyvärr växt ur den :( den är rätt gamal .. :(

2010-07-28 21:21:36 http://emslo.blogg.se/
freja

emily! det finns såna där pippitröjor på åhléns i englas size om du letar efter en ny!

2010-07-28 21:31:39
Mamma Lena

Ja, herregud. Jag kommer ihåg när du var nåot yngre än Engla och vi skulle åka Pariserhjulet. Jag skrek hejdlöst och vrålade att du skulle hålla i dig i stången som fanns i mitten. Jag kommer ihåg att du också sa till mig surt att "jag gör ju det".

2010-07-30 19:03:08

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback