nytt liv!

2010-02-23 | 20:31:17
jag har alltid varit rätt extrem i maten, jag kan äta väldigt mycket och jag BEHÖVER äta mycket för att bli mätt och få upp blodsockret (som lätt blir lågt på mig om jag inte äter). jag behöver mycket fett och kolhydrater, jag har aldrig gått hand i hand med att äta en sketen sallad till lunch/middag eller liknande, det mättar inte mig.

nu har jag dock kommit in i en 'ond spiral' där jag äter mycket mat, som alltid, och EXTREMT mycket godis och sött. jag har aldrig varit en 'fikabröds tjej' men jag har till och med börjat med det, lite som bara för att äta något, haha!

jag känner att jag lagt på mig lite extra på sista tiden (jag pratar inte om min vikt, jag pratar om hur jag känner mig, det behöver inte vara negativt att lägga på sig ett par kilo om man mår bra av det) och liksom pluffsat till mig. det känns som att byxorna sitter lite för hårt och att jag kilar runt och drar i tröjorna.

vågen visar att jag gått upp 2 kg, det senaste månaderna, inget som kanske någon annan skulle märka men JAG tycker inte om mig själv så här. jag trivs inte! jag undviker att se mig i spegeln och visar mig gärna inte bart klädd när jag känner mig så här ...



nu har jag bestämt mig för att ändra på lite små saker i mitt liv :) !

jag ska sluta helt med godis, chips, kakor, bullar och allt som hör till. mest för att komma ur 'spiralen', för äter jag en godis så kan jag lova er att jag msåte äta upp en hel påse, jag har liksom ingen riktig själv respekt där, vilket jag skämms för. självklart kommer jag kunna göra det sen men nu känns det lite som att jag faktiskt är socker-beroende.

jag ska äta mindre kolhydrater och mer kött och grönsaker, äta bättre frukost med fil-limpa, ägg och bra pålägg - smör. sen ska jag även börja träna så smått, inte hysteriskt på något sett för jag vill inte bli någon pinne eller ett muskellberg, jag vill må bra! jag vill trivas med mig själv.




så idag satte iaf jag och engla igång med att baka bröd! ett otroligt gott och saftigt bröd som mättar något otroligt! vi var även en snabb sväng till affären där vi inhadlade groddar, keso, tomater och avokado som jag känner blir ett primaballerian pålägg :) nami.

gud nu får ni inte tro att jag ska hetsa mig ner i vikt eller att jag på något sett tycker att jag är tjock, det handlar inte om det. jag trivs inte med det här 2 extra kilona, och jag trivs inte heller med att jag blivit liksom 'lös' i kroppen, jag vill ju med hjälp av träning känna mig friskare och lite fastare:) haha det hade inte varit helt fel ...

Kommentarer
Alexandra

Jag hejar på dig! :) Vet hur svårt det är att låta sockret vara.... Och ja, du vet att du kommer få frågan från andra - men vad har du för recept? Leila Bakar? :)

2010-02-23 20:48:29 http://masoou.com/
carro

HejjaHejja! =)

maria

Hmm, jag borde också börja med ditt nya liv :)

kram maria

ML

Jag förstår PRECIS!

ida

gud vad jag känner igen mig!

även om jag är smal, så klarar jag inte av att se mig väga mer än 50 kg. jag vet inte varför, det är bara en gräns som jag vägrar ta mig över.

och nu särskilt innan "beach 2010" så tänker jag börja köra lite mag/ben/rumpa-träning på gymmet så jag blir lite fastare.



fast, tills dess ska jag nog ta mig ett par ostkrokar till :)

2010-02-24 06:59:42 http://11thandbeach.blogspot.com
Jeannine

Bra beslut E=) Jag slutade i förra veckan med allt småätande på kvällen och mellan måltiderna, just för att se om min mage blir bättre. Slutar varje kväll med svullen och öm mage annars. Jag känner mig lite bättre faktiskt, men nu väntar jag på våren så joggingskorna kommer på!!

2010-02-24 07:18:52
Maria, Livet med tre

Förstår så väl.. Tyvärr så möts man ofta av folks syrliga kommentarer så som "men DU behöver väl verkligen inte tänka på vikten!" bara för att man redan är smal. Jag får ofta suckande och himlande med ögonen så fort jag råkar nämna nåt om min vikt eller kropp. Det är tydligen inte ok att ha komplex om du redan är smal.. men alla är vi olika och alla har vi våra egna problem. Förstår mycket väl ditt.. Mitt mål för detta år är oxå att bli fastare i kroppen , inte smalare.

Lycka till !!!



Blev det förresten nån jeansjakt häromdan? Kan verkligen rekommendera Pow byxan.. den är något högre i midjan och finns i 2 fina färger.. bra pris oxå med tanke på vårt personalkort ;-)



Kram kram!

Anniken

Hjälp du skrämmer mig tjejen. Långa smala du! men jag vet, det är individuellt. Det är känslan som räknas och att få bort sötsuget är alltid bra.

Du klarar det säkert bra!

Kram

2010-02-24 09:51:04 http://anniken.blogg.se/
Jenny

Ser jättegott ut! Kan du inte lägga ut receptet? :-)

2010-02-24 10:00:00 http://stellailonlovin.blogg.se/
Emilia

Jag förstår precis vad du menar och hatar folks dryga kommentarer när man råkar avslöja att man vill ner något eller några kilon.

Själv har jag alltid vägt ganska lite men jag känner mig inte smal utan normalstor och därför fasar jag för att gå upp i vikt utan vill ligga på ett visst tal.

Man ska ju trivas med sin egen kropp och jag tycker det är helt okej att försöka justera vikten ibland, så länge det inte går överstyr. =)

Men du är jättesnygg (kan inte tro att vi har samma mått) och jag vet hur det är när man själv känner av de där få extra kilona medan ingen annan lägger märke till dom.

2010-02-24 10:34:23 http://emiliaq.blogg.se/
Clara

Kan du inte lägge ut receptet? det ser helt underbart fräsht ut :)

2010-02-24 14:40:20

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback