lager på lager!

2010-12-03 | 09:10:52

skogen utanför vårt hus, burr!

 

det har varit typ omöjligt att klä engla på mornarna den här veckan! hon vill inte ha fleece under ytterkläderna, inte ull och inte heller ullfrotté. jag som står och förespråkar dessa dag in och dag ut kan inte ens få på min egen dotter det? jag har tom köpt rosa fleece kläder och rosa/lila ullfrotté .. jag blir galen! tröjan gå dock an, tur är ju det.

 

det är ju svinkallt på mornarna nu för tiden och det krävs verkligen tjocka kläder och funktionella underställa, det är a och o ska jag säga er! ni vet väl att om ni har bomull närmst kroppen på er kidi så kyls kroppen istället ner i den här kylan? jag brukar inte tänka på det så mkt men i år är det så påtagligt när kylan kom med sådan kraft o tidigt me!


läs mer här om lager på lager

 

"när det blir kallt håller ett underställ i polyester eller ull värmen bra. fibrerna transporterar bort fukten så att kroppen inte kyls ner, medan bomull fungerar precis tvärtom. kombinera med lager 2 och 3 under kallare dagar, eller använd varje dag som innekläder på förskolan" - po.p


Kommentarer
Frida-FantastiskaMamman

Vad fint du fått det här inne!!



Mina tjejer har inte val, jag är en sån mamma tvingar dem att ta på sig varmt under fastän att de inte vill haha..

Hoppas att du har fått lite ro i själen och ger dig själv lite dispans för alla hårda tankar om dig själv och din mammaroll. Jag är väl ingen att förespråka detta då jag själv har enorma krav på mig själv.

Varma kramar<3

Lotta

Hej

Tänkte bara tipsa om ett märke som gör prinsessull, janus heter märket och är norskt. Finns på uteungar.se Jättefina ullkläder med det lilla extra för prinsesstjejer. Tror att det kan gå hem hos Engla. Det finns t ex ulltights med spetskant längst ner



Vi kör underställ varje dag nu. har både polyester och ull. Ullstrumpbyxorna från pop är en favorit. Visst måste de räcka som lager 1 eller skall man ha ulllångkalsongerna?

2010-12-04 08:37:56
Emily

Lotta - vilket tips! tack :)



Ja engla använder pops ullstrumpbyxor som lager 1 och det räcker absolut. men det är viktigt med lager två .. så som ullfrotté eller microfleece, de är där de brister för engla ;( men jag har iaf hittat lila till henne och de går an ;)

2010-12-04 08:53:03 http://emslo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback