Den där Michael.

2009-06-26 | 08:16:07
Mamma väckte mig med orden "Michael Jacksson är död".

Det
är egentligen konstigt att jag kan fälla en tår över en person jag aldrig träffat, rört eller haft en relation till men på något vis så har han trots detta alltid haft en del i mitt liv. Hans musik har alltid spelats i vårt hem och låtar så som beat it, thriller och billie jean har alltid funnits nära till hands. Jag kan se min pappa framför mig göra moonwalk och smälla av steg efter steg inpirerade av pop kungen.

Jag minns så väl när han var i Sverige för säkert frygt femton år sedan och skulle spela i stockholm. Hjälp vilket halåande och vilken lycka när vi fick biljetter! Lyckan blev dock kort då biljetterna var menade för mamma, pappa och syster Josephine. Jag var för ung och på tok för kort för att vistas på en konsert. Jag var utom mig och om jag inte minns fel så spilldes det tårar och skrik. Jag ville med! Det fanns inte ord för hur orättvist behandlad jag kände mig. Jag minns hur dom kom hem helt lyriska med Michael Jacksson tshirts som prydde deras överkroppar.

Jag vet att jag var små kär i honom när jag var yngre och hur pappa satt och målade av hans ansikte med blyerts och lämnade över till en grann pojke som höll honom varm och hjärtat. Det finns så många minnen där Michael Jacksson ändå har spelat in i min vardag, speciellt som yngre. Det gör ont att han är död och jag lider med det han utsattes för under sitt liv med anklagelser av både det ena och det andra. Jag tror aldrig det hände, inte en chans.




Heal the world - vackert.

Kommentarer
Liza

jag har inga pengar på mobilen. Men jag är helt chockad, lite ledsen. Nu ska jag fylla spelningslistan till i morgon med ännu mer mj. Love

2009-06-26 09:24:58
Johanna UNG 2BARNSMAMMA

Ja det är tragiskt! Han kommer alltid vara en legend! Han är och förblir en ikon! Jag älskar hans låtar..

2009-06-26 15:13:13 http://johannajois.blogg.se/
Amanda

Om han inte utsatte en pojke för sexuella övergrepp varför betalade han då 95 miljoner till pojken och hans familj?

2009-07-01 00:16:53

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback