Hej alla glada!

2008-05-22 | 21:39:39
Jag har haft en super mysigt dag idag.

Dagen började med att jag vid 8.30 fick skaka liv i min sovande dotter, som förövrigt vaknade 00.00 inatt och va ledsen och ville ha välling och lyssna på Bullerby skivan. Hon va så mysig och vi låg och hade ett sånt där härligt natt samtal om allt och inget. Iaf, tillbaka till dagen.

Vi gick upp, gjorde oss fina (Engla iaf med flätor och hela kittet) och begav oss med stooora packning (som alla dagar i veckan) till dagis. Väl där fick jag ett följe av 5 tjejer som vägrade släppa mig om inte alla fick pussar och kramar. Detta (slängpussarna o vinkningarna) resulterade i en svartsjuk E som då skulle visa vem jag tillhörde och hängde runt min hals tills fröken fick lyfta av henne.

Efter lämning hade jag och Lina bestämt oss för en heldag på stan med lunch och shopping. Min älsklings vän åker ju snart ifrån mig i 8 veckor. Hon ska till Tokyo och jobba. Stan bjöd mest på skratt men även en klänning och ett halsband. Trevligt värre.

image793


Sen, off to dagis! Väl där så var Engla försvunnen. Hon fanns ingenstans och alla fröknar blev oroliga och jag hade hjärtat i halsgropen. Vi tittade inne, överallt på gården (trodde vi) men ingen Engla. Jag fick halv panik och blev nästan arg på Englas fröken som inte hade koll. Tillsist, efter flera minuter, ser vi två huvuden som sticker fram ur buskarna. "Mamma, jag och Frans dricker kaffe", hör jag från busken. Huh? Det var tydligen fullt normalt med kafferep i buskarna för dessa två, men aj aj aj vad oroliga vi blev.

Ikväll har vi varit på kalas för min lillasyster Ulrika och sen skjussade pappa Engla och mig till Matte. Han ska ha henne i helgen och eftersom vi var på den sidan om stan så bestämde vi att hon skulle komma redan ikväll.

Oj, så långt det blev. Sorry.

Puss

Kommentarer
ina

Hehe, dagens charmigaste kommentar "Mamma, jag och Frans dricker kaffe". Det fick mig att börja fnissa helt hejdlöst, hon är ju bara SÅ gullig!

2008-05-22 23:42:18 http://inabina.blogg.se
Lotta

Förstår att du nästan fick panik när Engla var försvunnen, man hör ju talas om så mycket hemskheter o allt hinner ju fara runt i huvet på en innan man hittar dem.

Tur att hon bara satt o drack kaffe nu då, hehe =)
Ha det så bra.

2008-05-22 23:52:45 http://lisenj.blogg.se
Mart-ini

Hallå tjejen, jag är i vecka 32 nu. Så de rullar på liksom :D
Det är en tjej, de har vi redan kikat på. Vem kan hålla sig från en sådan sak? Inte vi iaf.
Hoppas ni får en fin helg, en annan skall ju tvätta!
Kram Mart-ini

2008-05-23 08:01:03 http://martyshome.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback