Mamma glömde och Engla förstod inte

2008-03-11 | 08:25:59

Min dag började med uppgångvid halv 7. Försova mig en kvart, inte jätte bra kanske.
Upp, tvätta håret och föna. Oj så tjusig jag vart, inte! Sen slog dig mig lite lätt att; juste jag fyller år idag!

Jag önskar så att jag kunde ha den där känslan jag hade när jag var liten. All spänning och förväntan som fanns inför både födelsedagen och julafton. Jag vill känna pirret och ligga med täcket uppdraget och fejk blund tills mamma och pappa kommer och sjunger för mig och ger min frukost på sängen.
Sörjer lite tyst för mig själv att det inte fortfarande är så, att den tiden i mitt liv är förbi.

Mysiga är det endå att jag har Engla att göra sådär med, att få henne att känna förväntan och pirr. Det är ett uppdrag i sig vill jag lova.

Till rubriken!
Jag började iaf sminka mig och klä mig. Mamma kommer upp och säger snabbt godmorgon och frågar trött om jag sovit bra. Hon går in på badrumet och tvättar håret. Jaha, tänker jag. Trevligt bemötande kan man väl endå få begära fast att jag paserat 20? Jag väcker Engla och fixar det sista då mamma inser vad hon glömt.

- Men ooooj, förlåt! Grattis, grattis. Också kram kram.

Men lite konstigt att glömma?
Engla iaf, henne fick jag övertyga om att jag fyller år idag.. Men men. Nu ska jag glädja mig i att sitta här hela dagen med folk omkring mig som iaf inte har en aning om att jag fyller år.

Tack alla för fina sms. Jag vill ha flera!


Kommentarer
Micha

Grattis på födelsedagen! =)

2008-03-11 13:12:04 http://eyeofstone.blogg.se
Viktoria

Grattis!

2008-03-11 13:18:55 http://wickit.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback