astrid lindgren

2008-03-06 | 14:45:10
Det var längesen jag var så rädd som jag var inatt.
Jag vaknade första gången vid 2 tiden och kallsvettades och var rädd då jag drömt en mardröm. Jag försökte få liv i min kära pojkvän som snarkade brevid. Det gick inte så efter en liten stund somnade jag om.

2 timmar senare vaknade jag och var helt hysterisk. Jag grät och ropade tills C vaknade. Jag hade kommit in i samma dröm igen.

Jag var hemma hos oss. Anders (min låssas pappa) min mamma, Engla och min syster Josephine var där. Det började hända sker hemma. Någon spökade för Engla och ville ta henne ifrån mig. Eftersom det var ett spöke så kunde de bokstavligen inte TA henne men spöket försökte. Plötsligt var det någon i köket också som tog ur löken ur soppan och la den på spisen (?) fast att ingen var där.. Anders blev arg. Det fortsatte spöka och vi fick stänga av delar av huset för de va obeboligt. Engla var rädd. Jag förstod inte riktigt.
Men så verkade de heltplötsligt som att alla visste vem som spökade men ingen ville berätta det för mig. Jag kunde inte förstå varför så jag försökte få min stora syster att säga. Hon ville inte, eftersom det tydligen var mitt fel att spöket var där och ville ta Engla.
Tillslut sa hon iaf.
"Emily, det är Astrid Lindgren.."
Jag fick total panik. Hon försökte ta mig och Engla..

Sen vaknade jag..tror ja. Men det var sjukt länge sen jag drömde något så läskigt. Jag hade verkligen panik när jag vaknade och vågade inte blunda. C lugnade mig genom att säga;
"Tänk på dina skor, försök att tänka på dina skor."
hm...

image164

Förstod iaf sen idag varför jag drömde om Astrid Lindgren och spöken. Jag berättade för Engla om alla filmer som Astrid Lindgren gjort och hon försökte uttala hennes namn. Sen när jag skulle bada henne så sa hon:
"Aaahh, mamma akta spöket!" (hon gör så ibland, livlig fantasi haha)

Allt låter säkert helt sjukt.. men men, det var rätt sjukt också.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback