Svartsjuka klär ingen.

2008-07-02 | 21:01:37

Svartsjuka är nog det värsta som finns, endå känner vi väl alla av det någon gång då och då, eller hur?

Jag kan känna det stötvis och under långa perioder inte alls. Hatar den krypande känslan i magen och hur det bubblar och hur man blir arg, varm och rädd. Jag blir alltid mest rädd och tror att allt ska gå i bitar och aldrig falla på plats igen. Jag ser allt svart och tror att det är världens ände jag kommit till, jag kan förstorar skit saker till oändlighet. Oftast behöver jag bara få en kram, en puss eller ett 'älskar dig!' för att de som ilsknat i min mage ska läggas till ro men min svartsjuka är m i n svartsjuka och jag ska inte behöva någon annan för bli av med den.

Det är något riktigt fult och oattraktivt med svartsjuka, de bottnar ju helt klart i dålig självkänsla vilket jag vet att jag av och till har och det klär ingen.

Jag har bestämt mig för att skärpa mig. Tygla mig liksom, jag måste lita på andra och på att min C älskar mig och bara mig. Det finns inte en anledning att jag inte skulle lita på honom villkorslöst.

Nu är det inte så att det är ofta jag blir svartsjuk men det gåner jag blir det så svartnar det ör ögonen och det pallar jag inte med längre så somsagt; skärpning Em!

Puss älskling. Det är till dig.


Kommentarer
Sandra

Hej stumpan!! Hur är det med dig?? Hoppas allt är bra! Jag tror att jag har semester v. 31-33! Måste kolla det, men är nästan säker! När är du ledig? Pusspuss!

2008-07-02 21:49:58 http://sandris.webblogg.se/
nina moster

hej min kära.jag kan berätta mkt som du kan ha hj av hur det sett ut i min barndom inte din mammas. förstår o st stor kramis o tack för jag fick vara med gull ungen engla så många dagar. jag talar inte med dej.."jag talar med nannie" så är det bara.en gång till kramisar

2008-07-02 22:13:51
ina

Oj, ja... vet precis hur det känns. Är djävulskt svartsjuk! =/ Men jag antar att man blir det när man varit med om saker som får en att tvivla på människor... Vad pessimistisk jag lät nu, det var ju inte meningen :P



TACK, förresten :D Varför har Engla redan fyllt år två gånger? Fusk :P

2008-07-02 22:15:16 http://inabina.blogg.se/
stina

Jo med mig är det super, är lite ny kär så har ju snart min "sak" =P. haha tacktack.

2008-07-02 22:29:40 http://stinaalmgrund.blogg.se/
stina

glömde fråga hur det är med dig. Så hur är det med dig?

2008-07-02 22:30:01 http://stinaalmgrund.blogg.se/
590

Vet inte hur jag hamnade här, men det du skrev hade jag önskat att min älskade skrev till mig...



Lycka till med det hårda jobbet! Du kommer säkert fixa det galant.

2008-07-02 22:40:22
Lotta

Är inte alla lite svartsjuka till o från ?

Det är ju bara mänskligt, inget fel alls !!

Hoppas att vädret glir riktigt bra imorrn på lilla Englas födelsedag ! Grattis, grattis =)

Ha de jättegott, Kram !!

2008-07-02 22:56:21 http://lisenj.blogg.se/
Maja

Hej Emily och GRATTIS Engla (3 år och namnsdag, eller hur?!)! Hoppas ni får en fin dag.. kanske bada i poolen, paket, tårta... MYS! Nu ska vi på kusinträff i spånga.. barnen har fyra kusiner mellan 1,5-4 år, och våra barn är yngst.. så man måste "vakta" lite så dom inte blir ihjälsprungna, haha. Hoppas vi kan få till det och ses nån dag under sommaren! stor kram!

2008-07-03 09:56:58 http://majao.blogg.se/
Marie

Jag förstår dig, fattar inte att den bara smyger sig på en ibland. Man vill ju inte känna så.

2008-07-05 08:07:36 http://marie1982.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback