Borta bra men hemma bäst?

2008-07-22 | 21:51:37
Ja, är det verkligen så? Jag kan iaf inte instämma med detta ordspråk något vidare idag.

Det är verkligen inte det att jag inte tycker om mitt hem, mina vänner, min familj och allt det där utan det är just att när man väl är hemma då rullar man direkt tillbaka till de gamla spåren igen. Man gör exakt som man alltid gjort. Morgonrutiner, jobbrutiner, middag-kvällsrutiner, sovrutiner och sen om igen.

Jag vill ju vara på landet där man kan vakna och ta sig sin kopp kaffe, sätta sig ute i trädgården medans Engla hoppar studsmatta eller springer fritt i gräset. Jag vill ha friheten med semester, inte alla krav som vardagen och jobb har på en. Men sen är det väl så att om man baaaraa skulle ha semester så skulle man inte se tjusningen i det helle? Eller vad säger ni?

Fy.. nu fick jag ångest när jag kom på att jag börjar skolan snart igen. Aj, klump i halsen.

Kommentarer
Johanna

Vet hur du känner det.

Jag började jobba idag... Siktar på ett par veckors ledighet till hösten...om chefen godkänner det ;-)

Liza

Älskade vän vi gör den här hösten och vintern tillsammans!



Saknar dig masssor!

2008-07-22 23:22:47 http://entvatankar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback