Deklarations helvete.

2008-04-17 | 17:10:13
Nej, jag har fan i mig inte fått den idag heller!
Jag ringde till och med till skatteverket idag och fick veta att absoluta utskicket görs till imorgon. Kul, självklart ska jag vara spess och få SIST AV ALLA! Jag har världens ångest nu och tror jag kommer få lämna tillbaka hutlösa pengar. Jag och Jess här på jobbet kom fram till att anledningen till förseningen måste vara att det är så många nollor som måste skrivas så det tar tid, haha. Kanske är positivt för mig, vem vet? Hope so!

Nu blir det kista en snabbis och sen ska jag träffa C för sista gången innan han ska iväg på race över helgen. Första riktiga racet för i år, woho! För er som inte vet så kör mi love i år för Porsche cluben, nästa år carrera cup ;)

pussaa

Kommentarer
Anonym

Jag har heller inte fått min! Men sen kom jag på att jag inte har nått att deklarera typ. Var ju mammaledig 2006. Men jag vet inte.. det måste överstiga 10000:- för att man ens ska få en deklaration? Tycker man borde få det ändå. Jättekonstigt!

2008-04-17 17:30:24
Ia Darling

Håller tummen för att det är ett sjusiffrigt belopp du får tillbaka ;) Dagarna då alla andra utom en själv har fått den förbannade deklarationen är ofta ångestladdade, speciellt om man inte har ett hum om huruvida man ska få tillbaka eller bli tvungen att betala.

Angående det föregående kommentator skrivit så stämmer det inte - personer som får sju spänn tillbaka på deklarationen får också hem papprena - det fick en vän till mig :P "Wuhuuu, SJU spänn"

Kram Ia.

2008-04-17 18:28:52 http://iadarling.blogg.se
Dress Like a Princess

Hoppas du får pengarna tillbaka, jag trodde jag skulle få betala men icke sa nicke jag ska få 5000 tillbaka :) Mycket nice..

Natalie B

Svar: Tack så mkt!! det värmde!

ååh jobbigt att inte fått den än..hoppas du slipper betala bara!

2008-04-17 19:47:34 http://natalieb.blogg.se
http://TUMADRE.blogg.se

Va? ska du jobba på Po.p? *avundsjuk*

2008-04-17 20:46:51 http://TUMADRE.blogg.se
beccis

Varför kollar du inte på www.skatteverket.se med bank id? Där kan du se direkt, slippa vänta!
Smartast ..

2008-04-17 21:45:35
Frida B

Trodde jag var den sista som inte fått deklarationen och skulle precis till att ringa Skatteverket själv, men nu har dom en dag på sig då...

Tur att man inte har en alltför komplicerad deklaration, så den fixar man ju snabbt, men det hade varit nice att veta om man får pengar tillbaka eller inte...

2008-04-17 21:56:29
Jag längst upp

Iadarling: Så det stämmer inte heller att man inte får någon deklaration om man inte har tjänat över 10000:-? Det vill säga att man inte har nått alls att deklarera??

Beccis: Jag har testat att kolla på skatteverket men det kan man bara göra om man har fått hem en deklaration!

2008-04-17 22:00:40
Ia Darling

Du längst upp: Aha, jag missförstod dig där. Ledsen för det! Är lite trött i ögat idag ;)

2008-04-17 22:20:12 http://iadarling.blogg.se
Micha

Det måste inte överstiga 10000 för att man ska deklarera, som svar till dig som skrivit det. Jag har verkligen inte tjänat 10000 detta året, eftersom jag bara fick praktiklön och lön för sommarjobb i en vecka. Det var nog närmare 10000 men inte över..

2008-04-18 11:07:59 http://eyeofstone.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback