- 3 kg!

2011-05-20 | 09:48:42



nu kör vi!


nu har jag bestämt mig, på riktigt! i'm going down. jag fick riktigt inspiration i onsdags av e som berättade om sin pt, sin nya kost och motion. jag som inte alls är den nyttigaste och gärna smäller in både ostar, godis och rätt så fet mat över lag ska nu börja äta nyttigt, mindre, fler portioner/dag och skippa allt vad sötsaker och gottis heter!

jag började med att baka systers fillimpa igår. stadig frukost med dessa, keso, groddar, tomat och kaffe kommer nu vara min stående frukost! lunchen kommer vara lättare med ex lax och sallad.

jag satsar på att gå ner 3 kg (väger mig morgon) till semestern. järvt? jag pratar inte om svält utan bara om att bryta mitt mönster och hitta nyttigare alternativ och försöka röra på mig lite mer. grym eller några löprundor lär det inte bli utan mer att välja promenad för tåget eller bussen osv. vad tror vi? 3 kg på 6 veckor .. inga problem va? tips?


Kommentarer
Jeannine

Det fixar du utan problem, men ska du verkligen gå ner? Alltid bra att tänka på vad man äter, men vågen är inte lika viktig vet du:) Du är fin som du är!

2011-05-20 09:54:37
emily

jeannine - hehe men för mig är det viktigt för jag trivs inte med de extra jag lagt på låren och magen :( men ja ska mest satsa på att bli hälsosammare :D puss!

2011-05-20 10:01:38 http://emslo.blogg.se/
Jeannine

Då tycker jag du ska satsa på minst 30 minuters promenad varje dag plus 2-3 raska promenader i minst 1h. Då ska du se att de försvinner:) Eller så hojtar jag till om det kommer en sån där kompisgrej på sats igen, får du haka på dit:)

2011-05-20 10:14:52
emily

ja .. sats skulle ju kunna vara något utifrån att du går där .. men det är juh det där med tiden!! ska dock börja försöka gå ut och gå efter lunchen :)

2011-05-20 10:25:16 http://emslo.blogg.se/
En pojkmammas vardag ♥

Jag tror på dig!! Själv försöker jag också gå ner 3 kilo. Men det kilo jag tappat har nog smugit sig på mig mitt i allt bakande som jag pysslat med i veckan inför Edvins kalas ;)

Kram

2011-05-20 10:32:27 http://edvinsmamma.wordpress.com
Amanda

Det fixar du garanterat. Jag jobbar på med mina gravkilon här jag med. Nu ska bebismagen bort! :)

2011-05-20 11:25:49 http://creyla.blogg.se/
Hondjur

Samma deal här.. Hade du recept på den där fillimpan i bloggen tro? Kan ju vara bra att börja med. Nog för att vi äter grova hembakade frallor annars men.. typ Grahamsfrallor.. No sugar :)

Men kul med variation!



Och du.. Klart du klarar det gumman! Ingen tvekan! Ha så mysigt med sleepovern nu!! :) <3

2011-05-20 13:13:33 http://etthondjur.blogg.se/
Q

Tänk om du satte upp ett annat mål. "Om tre veckor ska jag ha gjort tre saker som jag ännu inte gjort men vill göra innan jag dör." Hur stort vårt tryck mot jordytan är mäter så lite. Eller är det enda måttet på lycka vi har nu förtiden? Vad vet jag. Prove me differently....

2011-05-20 22:43:31
emily

Q - det skulle jag också kunna göra, såklart :) men just nu måste jag tömma kroppen på godis och allmän skit. och ja, kroppen väger lite mot jordytan men för mig handlar det om att jag vill må bra med mig själv samt ha en sund livsstil. och då kanske jag lever längre? godis, ost och choklade samt fetmat har bevisat gjort att du kan få diverse sjukdomar och förkorta din livslängd. det handlar inte om att komma i ett par jeans i mindre storlek eller gå ner inför beachen 2011, inte alls.



för mig är det viktigt att vända en ond cirkel :) men självklart är det inte allt, och har aldrig varit för mig!

2011-05-21 08:27:07 http://emslo.blogg.se/
Tova

åh, sån där filmjölkslimpa är ju jättegod, himla smidigt och kul att göra också tycker jag ;)



Hoppas du känner att du lyckas med ditt mål - själv skulle jag bli överlycklig om jag var lika slimmad som dig från början, haha (även om jag vet att det inte är utseendet som står i fokus i din "utmaning" :))

Kram!

2011-05-22 16:40:44 http://trasslet.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback