förberedelser

2010-03-16 | 07:49:14
åh, det är lite mkt just nu därför får bloggen lida lite emellanåt. jag jobbar rätt mycket inför att vi ska flytta och jag har ungefär hundrafemtio saker att göra när jag väl slutar :) det är ganska mycket med att planera att kommande hem ska ni vet, eller ja, det flesta av er vet ju redan det.

igår köpte jag äntligen min älskade moccamaster! wawawiwa! tjejen i kassan sa "här ska det bryggas gott kaffe ser jag", jajjamensan ska det vara så ska det vara :) känns kanske lite dumt att jag sitter med den hemma nu i en kartong i ett par veckor men jag vill liksom ha så mkt som möjligt 'uppackningsbart'. när vi väl flyttar in så ska det bara vara att packa upp (även om en hel del måste inköpas såklart).

men det finns som sagt mkt mer att inhandla ..
hjälp , var ska man börja ?

hallmöbel, spegel till hallen, väggfärg, listfärg, hallmatta, krokar till badrummet, hyllor, tavellister, MATSTOLAR (!), diverse köksgrejer, gardiner, fönsterbräda, vattenkokare, tekanna, handdukar, kuddar, överkast (?), fler kastruller, vattenglas ..

you name it
med andra ord. jag som trodde jag hade 'det mesta' har börjat tänka  om och hjälp vilken tur att jag faktiskt har 5- 10 flyttlådor i källaren fullsmäckade med tallrikar, vinglas och massor av annat som man MÅSTE ha. jag kan bara tänka mig hur det skulle vara om min mamma & pappa inte samlat ihop saker till mig sen jag var 15 .. gulp.



dessa glas ska beställas idag , från zarahome! i love!

Kommentarer
Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Tänk så roligt att shoppa hem en massa saker till erat egna hem! O jag vet att ni kommer att få det så fint :)



Kram!

2010-03-16 09:07:32 http://edvinsmamma.wordpress.com
Emelie

Det som "chokade" mig mest när jag flyttade var alla vardagsgrejer som: toapapper, hushållspapper, diskmedel, tvättmedel, såpa, handtvål mm... :)

2010-03-16 21:26:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback