ut med randigt & in med blommigt!

2012-02-15 | 20:38:01
fix & don!

nu när jag stannade upp och funderade ett varv på vad vi faktiskt gjort (med ovärderlig hjälp!) under de snart 4 veckor som vi bott här så slog det mig att det är massor! när jag bläddrar bland bilderna så känns det som en evighet sen våra sovrum var randiga i olika kulörer, en vägg satt uppe mellan kök och vardagsrummet och det var bajsbrunt på väggarna. okej kanske ett par månader sen för att vara realistisk, men längre än bara 4 veckor.

väggen i köket revs dag ett och var prioritet. målning har jag tagit lite pö om pö och har nu bara hallen kvar, wiho! englas rum gjorde jag i början av den första veckan så det skulle vara all set till hon skulle komma och stega in. tapetseringen har outsoursat till pappa och daniel, inget som jag tror skulle vara min bästa sida :)

jag har inget tålamod för pill och mönsterpassning - och  tro mig, de tapeter vi valt vár det mönsterpassning delux på! dock så kunde de inte blivit bättre. sovrummet är precis så fint som jag önskat och tapeten gjorde sig verkligen med 2.7m höga taket och fiskbensparketten! ni får nöjja er med lite före bilder this far ..

den som väntar på något gott (och dagsljus för fina bilder...) ja ni vet ♥

Kommentarer
Hemma Hos Elinor

Vad kul det ska bli att få se bilder, kan tänka mig att det blir riktigt fint!



julia

åh! nyfiken i en strut

2012-02-15 22:53:28 http://juliasbullar.blogg.se/
Tess på Textilfabriken

Är inte 2,7 meter standard vad gäller takhöjd?

Eller är det lägre?

2012-02-16 00:25:35 http://www.textilfabriken.com
Tess på Textilfabriken

Ah, då vet jag :)

Jag har förmodligen lägsta möjliga takhöjd i min nuvarande funkislägenhet, men om nio dagar flyttar jag till min fabrik med 4 meter i tak där det är som lägst. :)

(Vi har sparat de gamla bjälkarna i taket, ovanför dem är det 4,40 )

2012-02-16 08:15:36 http://www.textilfabriken.com
Emelie

Åh så fint med den tapeten! Du måste visa mer från lägenheten!

2012-02-16 09:13:32 http://twostairs.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback