den där drinkvagnen.

2011-10-29 | 08:52:23


vår drinkvagn i vardagsrumet.

kommer ni ihåg drinkvagnen som jag lurade av min pappa i somras? den som stod i hans bardel i ladan på gotland och 'skräpade' utan någon egentlig existens? iaf så har den fått en given plats här hemma, lite som att jag inte förstår vad vi hade haft om vi inte haft denna där. frågan var och är dock om den ska målas om?

jag har funderat lite fram och tillbaka och alla som jag rådfrågar säger olika. vissa säger att det är charmen, att den är i trä .. andra säger att de är klart jag ska måla den shabby chic vit .. jag vet inte?

jag kanske borde vänta tills vi flyttat till nya lägenheten? tills jag vet hur det blir med färg på soffa osv. det jag känner är att jag skulle vilja måla den vit och sen kunna ångra mig, ta bort de. men det kan bli svårt. målar jag den så är ju träfärgen bort forever .. lite synd kanske? det var ju precis så här farmor och farfar hade den i sin våning på östermalm för många år sen. fylld med glas och spritflaskor och de hade inte en tanke på att måla den vit va jag tror :)


Kommentarer
♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Jag tycker att den är jätte fin som den är! Jag skulle nog inte målat den :)

2011-10-29 10:08:04 http://edvinsmamma.wordpress.com
Ida

Måla inte måla inte! Det är ju såhär den ska vara - allt kan inte vara vitt vitt, tror snart man tröttnar på den då. Nu är den ju både mer unik och dessutom - skulle den vara värd något nu eller i framtiden sjunker det brutalt om du slabbar på färg!

2011-10-29 12:56:52
Anonym

Den är helt fantastisk som den är, tycker absolut inte du ska måla den!!

2011-10-29 13:07:34
Emma

Måla INTE! Om den målas vit kommer den ju inte se sådär gammal och fin ut :)

2011-10-29 19:11:13
Anna S

håller helt med de andra! måla den inte kvinna! ;-)

2011-10-31 17:43:21
Hondjur

NEJ! Inte måla! Snälla du! Då försvinner ju charmen med den.. Eller ja, det är i alla fall vad jag tror ..

Och som du säger.. De hade nog inte en tanke på att måla om den..Gör inte det du heller!



Och gud, vilken underbar kofta och strumpor som Engla fick! Me väry jealous! ;)



Hoppas mage och allt mår bättre och att ni har det finast på semester!



Många varma kramar från Oss!

2011-10-31 20:42:33 http://etthondjur.blogg.se/
Erika

Jag hade inte heller målat den! :)

2011-11-02 08:37:37 http://mylittlewords.se
Faster

LOVE att den finns hos er nu! Gör vad du vill med den men känn också kärleken att få "leva" med något som det finns minnen kring! Puss från faster!

2011-11-07 21:07:10
Anonym

måla iiiinte!!

2011-11-11 08:12:56

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback