kort, page, toppa?

2011-02-28 | 10:50:12

det har växt en del :)


jag har haft en och annan frisyr i mina dagar och jag ska inte ljuga och säga att jag trivts i alla. jag har aldrig mått sämre än när håret klipptes kort kort och jag kände mig som en pojke. det var hemskt och jag gick runt med mössa i flera månader för att skyla håret och låssas att jag faktiskt hade hår där under, haha.

nu kan jag skratta åt det och inte förstå varför jag inte bara njöt av kort hår, det lilla man behövde gör med det och den korta period det faktiskt handlade om. i början av gymnasiet, innan engla, hade jag typ axellångthår som jag klippt lite titt som tätt själv eller med hjälp av lina. jag brydde mig inte så mycket helt enkelt.

när jag blev uttagen till en stor frisörmässa där hår skulle klippas på scene så tvekade jag inte, fast jag borde .. som ni ser på bilderna så blev det kort, minimalt! (och här har de ändå vuxit ut!) jag gjorde någon mer hår grej efter det men när jag fick en blå lugg så kände jag att det var dags att skippa de där och spara ut.

idag har jag hår som på mittenbilden. det är rätt slitet då jag inte vågat klippa mig på dryga två år och jag tappar sjukt mkt hår eftersom det går av helatiden. det kanske inte ser så slitet ut men det är hemskt! idag har jag bokat en lunchtid för klippning eftersom jag är ledig. nu är bara frågan hur sjutton ska ja klippa mig? bara 'toppa' eller gör någon frisyr? jag är så hemskt dålig på att veta hur jag vill ha de och hur det kommer bli, hjälp ..


Kommentarer
Frida-FantastiskaMamman

Jag har också haft tusen olika frisyrer , men är nu inne i en långthår period får se vart den hamnar tillslut haha..



Kanske en mellanlång frisyr, lite uppklippt men ändå långt ??



Kramar<3

Alexandra

jag hejar på toppning - gillar ditt hår nu! :)

2011-02-28 13:34:10 http://thesmalltowngirl.blogg.se/
mamma

Visa nu hur du blev i håret. Jag är jätte nyfiken Kram Lena

2011-02-28 14:46:14
Malin H

Du är fin på alla bilderna tycker jag, men den frisyren du har på kortet längst till vänster önskar jag att jag vågade klippa....fint!! Själv har jag långt mörkt hår men vill också ha en frisyr, men vågar inte riktigt klippa av mig mitt. Jag har klippt av till axellångt hår och tunnat ur mycket men nu har det växt ut igen...Ska bli intressant och kul att få veta hur du gjorde sen..:)

2011-02-28 14:56:42
Erika

Jag röstar för långt hår :)

2011-02-28 18:28:16 http://mylittlewords.se
vintageRetroPrinsessa



Vad olik du var på bild ett :)



Hoppas att håret vart bra :O)



Kram

2011-03-01 08:45:10 http://bambii.blogg.se/
Emma

Något pageliknande? Kan vara grymt snyggt! Kram!

2011-03-01 16:44:43 http://emmawelin.blogg.se/
Emelie

Du är görsnygg i allt! :D

2011-03-01 22:16:01 http://popkatt.blogg.se/
malin

kort var super fint!

2011-03-07 10:40:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback