plast eller riktig rosa eller grön

2010-11-21 | 12:02:08



jag har funderat flera varv på om jag ska köpa en plast gran eller en riktig gran i år. jag är uppväxt med riktig gran och strika traditioner med granklädning, glöggdrickande och mys den 23 december. jag har alltid tyckt om det och bara jakten på en perfekt, hög, stor och tät gran har varit ett mission i sig. underbart.

men nu när ja för egen del, i egen lägenhet, börjat funder på om det verkligen är värt att dra hem en stor bjässing till gran som jag ändå kommer glömma vattna så den blir brun och förfaller ;( ? jag har inte världens grönaste fingrar om jag ska uttrycka mig så. det finns ju så många fördelar med plast men ja, är det värt?

lukten
jag vet .. det är det som tar i mot

jag har redan planerat att sätta upp granen tidigt i år, kanske redan nästa helg? jag vill ju hinna njuta lite av ljuset, glittret och myset som den tillför. jag tror inte det är engla emot heller? :) sätter ja upp den 23 december så kommer jag vilja riva ner den 25 december och då blir det inte mkt njuta alls .. hm .. dessa stora frågor!


Kommentarer
marie

Håller med, det är roligare att sätta in en lite tidigare!! När julen är förbi vill man ju bara ta bort allt ändå.

2010-11-21 14:19:47 http://smakottar.blogg.se/
anna

hej. jag undrar bara vart christian har tagit vägen?! du skriver ju aldrig om honom och så.



ha det bra!

2010-11-21 14:37:41
Josefine

RIKTIG gran :-) Vi bor också i en lägenhet, en liten sådan men minst en gran ska in (20 dec ca).. :-)

2010-11-21 19:18:28 http://kwamrak.blogg.se/
Mia Högdahl

Vi har plast. Har haft sen jag var riktigt liten. På grund av allergier. Men det är väldans bekvämt med plast!!

Du får köpa spraydoft av gran. ;-)

Men 23:e är som sagt det magiska datumet då granen kläs och glöggen dricks. :-D

2010-11-22 22:53:10 http://woodland.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback