kräkula

2010-05-25 | 10:02:48


här hemma har natten var minst sagt livad kan jag lova er.
det började med att jag och c låg och pratade om saker man absolut inte ska göra när man ska sova, saker som får tankarna att flyga! när jag väl somnat framåt ett snåret så sov jag lätt lätt och vid tre tiden började jag höra ljud i lägenheten. vad sjutton var det som lät?

jag for upp ur sängen och in till engla som låg handfallen i sängen och hulkade och pep "jag måste kräkas mamma!" nähä? lilla grisen hade spytt flera gånger i sängen så det var bara schasa in på badrummet, in med kräkula i duschen och in med kräkiga sängkläder i tvättmaskinen - tacka vet jag tvättmaskin!!

lillan satt och huttrade medans jag sköljde henne och tvättade hennes hår noga. sen la vi oss tillsammans och försökte sova men det blev till att fara upp en 5-6 gånger till under de få morgontimmarna som återstod. som tur var tog sofie min öppning idag ♥ vad skulle jag göra utan mina bästa tjejer på jobbet?

nu sitter iaf engla och ritar framför barntv. magen 'gör ont' säger hon men hon har inte kärkts sen vi sex tiden. hon har börjat pilla i sig skedvis med vatten och nu tog just hungern över så vi har hällt upp yttepytte med yoghurt som hon får ta i slowmotion takt, inga mer spyor här tack! jag hoppas hoppas det här bara är något tillfälligt ...


suck suck .. livet med barn är inte alltid en dans på rosor

Kommentarer
Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Usch för denna skräcksjuka.

Hoppa satt lilla Engla inte behöver kräkas mer o får behålla den lilla mat som hon fått i sig...

Kramar

Kerstin

Hej Engla

Stackars dig som har lite ont i magen, de är inte roligt. Du ser så fin ut i ditt hårband.

Hälsningar från Lizas mamma Kerstin

2010-05-25 10:51:23
ina-bina

Usch, så många gånger... Puss på lilla magen <3

2010-05-25 11:09:17 http://inabina.blogg.se/
Josefine, Blåeld

Håller tummarna för att hon kryar på sig snabbt och att du klarar dig!



Kram!

2010-05-25 12:44:28 http://blaeld.blogg.se/
freja

nämen! stackars liten. hoppas hon kryar på sig!

2010-05-25 14:57:39
Maria, Livetmedtre

Inte kräksjukan då? Den brukar ju komma rätt plötsligt och försvinna relativt fort.. stackars liten i vilket fall :( kram på er båda!

2010-05-25 17:11:06 http://livetmedtre.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback