löften

2010-01-05 | 20:04:55
NÄR JAG var liten så firade vi ofta nyår på vårat landställe upp i Dalarna. Jag minns det mest som att det alltid var snö och att vi brukade bygga snö fotöljer som vi sen satt i och såg på pappa som tände fyrverkeri efter fyrverkeri. Det var mysigt, jag minns det så.

En annan sak jag minns är att vi alltid, efter middagen, satt och gick igenom en efter en, vad som varit bäst med det gångna året. Man fick säga tre saker. När man delgivit det andra det tre bästa sakerna så fick man avge sitt/sina nyårs löften för det kommande året. Jag kan inte alls minnas vad jag hade för nyårslöften som liten men antagligen något i stil med 'sluta bita på naglarna' osv.

Nu på senare år så har jag faktiskt slutat med att avge nyårslöften, mest för att jag har en tendens att glömma dem väldigt fort. Men till i år har jag bestämt mig för två saker, mer bestämt än lovat skulle jag nog säga.

1. Ta körkort innan sommaren är slut (ja jag kände att innan sommaren var lite att ta i)
2. Flytta, köpt/hyrt en lägenhet innan sommaren! wawawiwa!

Jag har redan lagt in en växel både beträffande körkortet och lägenheten. Jag har beställt varenda papper som finns att beställa och fylla i också har jag dammat av körkortsboken. Åå fredag ska jag beställa tid för mig och Daniel (C låssas pappa), som ska övningsköra med mig till förarutbildningen!

På lägenhetssidan så har jag ringt min bank för att boka möte för att få ett lånelöfte (om jag ej får en hyresrätt) och jag har börjat kika och få en bild av vad jag vill ha! Det ni :)


skit också nu har jag skrivit det här så nu måste jag verkligen hålla det här också... ;)

Kommentarer
Carro.

Låter som bra löften.. Go for it! =)

Hondjur

Oooh!! Vad skoj! Jag håller tummarna för Er gumman! Så mysigt med egen lägenhet. Det är ju något alldeles speciellt att få inreda, pyssla och dona själv :) Även fast du säkert gör det hemma med men .. ja, du fattar! Lycka till iaf sötsak! Kramen!

2010-01-05 21:13:31 http://sagoelin.blogg.se/
nina/moster

Jätte bra Emelie. du och Engla behöver få rå er själva. Jag vet att har du bestämt dej för något brukar du oftast genomföra det. Lycka till med dina 2 beslut. Se till att ha ngr mindre delmål på vägen så det inte blir för tungt!kramisar nina

2010-01-05 21:34:50
Milla

Håller tummarna! Jättespännande ju :)



Kramar

2010-01-05 21:52:51 http://sagabus.blogg.se/
Liza

Du är grymt hjärtat, det kommer att gå som en dans!



Loove

2010-01-05 22:33:45 http://entvatankar.blogg.se/
Elinor - Mamma till Liam & Tigra -

Det låter som bra nyårslöfen. Jag hoppas att ni hittar drömboendet SNART, körkortet fixar du säkert galant.



2010-01-05 23:09:18 http://ronile.se
Tess

Shit vad spännande med lägenhet! Hyresrätter verkar det ju finnas en del nere i sollentuna C nu, någon nyproduktion...

2010-01-05 23:39:25 http://leguide.blogg.se/
juliasbullar

Kalas duu! Jag hoppas på en NY lägenhet till mig och min man. Bor på 29kvm och det är LITET SOM FAN.



Men bra med de där med körkortet, när du väl satt igång så kommer det gå kalas! :*

2010-01-06 18:47:58 http://juliasbullar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback