sockersug

2010-02-08 | 18:59:22



JAG HAR alltid haft ett enormt behov av att äta ordentligt med mat och på fasta tider. Jag har alltid kunnat äta enorma mängder också, inte allt för sällan så stoppar jag i mig mer än vad min pojkvän gör! Och det är inte så lite :)

Men det värsta är att hur mycket jag än äter så måste jag iprincip alltid äta någonting efter det att jag tryckt i mig mat. Jag måste ha socker! Altså inte att "det skulle vara gott" utan  panik-socker-attack, haha. GE MIG!

På jobbet är jag storhandlare av fika, vilket inte alltid uppskattas då fröknarna bantar och har sig (jag har också försökt men jag blir inte mysig att ha att göra med då..) och hemma finns det alltid plats för godis och choklad.

Att inte Engla fått ärva mitt sockerberoende - och det ska hon banne mig aldrig börja göra, är ett smärre mirakel! Där är det snarare tvärtom, hon kan typ lukta på godiset på lördagskvällarna, sen är det bra :) Åh, I wish..

Hittade såklart dessa bilder på chokladbollarna som jag bakade förra veckan och fick iväg syster att handla haribo ringar till mig :) Och nej, jag är inte gravid för er som tänkte tanken ;)

Kommentarer
Sara

åh...chokladbollar! finns det nåt godare?!?

2010-02-08 19:39:42 http://helgur.blogg.se/
carro

åå så gott med chokladbollar!!

Sara

Åh, äntligen någon som är lika som jag. Har länge funderat över det där "panik-sockersuget" när man egentligen är proppmätt...

Fast min lilla dotter har tyvärr ärvt min sockergen, för när jag frågar vad vi ska handla så är det godis eller glass och frågar jag vad hon vill ha till middag svarar hon sylt! Och hon fyller två i april. :-S


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback