gah!

2010-04-28 | 13:33:33
man åker i ja (det tar ju lite längre tid till dagis nu när vi flyttat) typ 30 min för att komma hemifrån till dagis. helt ok. engla är glad och spexar runt och har sig, hon va tok taggad för dagis! hon sov kanske inte värdsa länge inatt i och med att vi landade innanför dörren efter nio igår och engla studsade upp vid halv åtta redan, men pigg var hon :)

när jag lämnat henne och börjar resan tbx hem (jag är ledig idag men engla har tjatat om dagis så ja, varför hålla henne hemma? ringde även och frågade personalen om det var ok) så är det såklart förseningar och inställda tåg, suck. det tar mig allt som allt 2 timmar att ta mig dit och tbx .. gah! (bara där)

så när jag kommer hem, landar i soffan och ska just ta fram resväskan och börja packa så ringer det. 'dagis', helvete hinner jag tänka, jag glömde hennes vind kläder i min väska, pucko. "engla verkar inte må bra .. hon säger att hon är trött" säger hennes fröken. "det kanske är bäst om du hämtar henne?" ååååååååhhh, aaaaa!!

musten gick totalt ur mig och allt som jag skulle göra föll mig lite ur händerna. självklart så är det toppen mys att ha engla hemma men det är inte alltid helt praktiskt med en fyraåring omkring benen när man ska tvätta, städa, fixa matlådor, baka bröd och packa. sen att jag inte hann mer än innanför dörren tills jag skulle tbx igen sög verkligen.


nu kikar vi barbie och myser i soffan, brödet och matlådorna är iaf check!

Kommentarer
Anna

Förstår att det kändes förbaskat irriterande men hoppas den fortsatta dagen blir bra nu!



Kram kram

2010-04-28 13:47:43 http://anderssonlindstrom.se
carolina

tusen tack!! vi var in på POP också såklart :) men eftersom vi inte har Zara och NK hemma var det såå kul att gå och kika :) vi ska ta en tur nästa vecka också tänkte vi :D



kram

2010-04-28 13:48:54 http://acarolinas.blogg.se/
Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Trist att inte hinna det man tänkt sig när man är ensammen. Här kan jag fortfarande passa på när Edvin sover på dagen (vilket han oftast gör fortfarande) för annars har man en liten "hjälpreda" som gör att städ o annat plock tar tio gånger längre ;)



Kram kram

Erika

Första gången jag fick så skrek jag på min sambo att skynda sig att komma, haha! Sjuk & trött som man var fungerade inte tankeverksamheten riktigt som den skulle och jag var väl något inställd på att "jaha, och snart dör man väl" ;P.



Oh! Barbapapan i den storleken tänkte vi köpa nästa månad! :D Det är tur att de inte har hela barbafamiljen i big size för det hade blivit en jäkla dyr historia ;).



Roligast av allt är att min sambo släpade med Barbaskön till sängen igår när vi skulle sova, gissa vem han låg och höll om hela natten. Mig eller Barbaskön? ;)

2010-04-28 14:38:19 http://dumman.blogg.se/
Frida-FantastiskaMamman

Ja du det slår nästan aldrig fel......men nu får du snart några lediga dagar att bara vara på !!!

Kramisar<3

P.s hoppas att det inte vart ngt med Englisens sjukerier..

Kristin

Jobbigt när man tänkt hinna med massor och så blir det inte så. Hppas ni haft en bra dag tillsammans ändå. Kram

2010-04-28 21:38:24 http://lillprinsessan.blogg.se/
Maria, Livet med tre

Nämen fy vad irriterande och tråkigt att hon inte är helt bra än.

Och du fick ju gjort lite iallafall.. mys i soffan med nybakat låter ju inte helt fel :-) Heeeeeelt i min smak ;-)



Kramar till er !!

2010-04-28 21:56:42 http://livetmedtre.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback