besvikelse

2009-01-25 | 12:35:18
Var länge sen jag kände mig som jag gör idag. Rakt igenom besviken och trött. Inte trött som i trött, jag borde sova, utan trött på människor omkring mig. Känns som ingen bryr sig utan bara ser till sig själva i alla tänkabara situationer. Jag som alltid (okej, ofta) försöker se till andras välmående och tillfredställelse förtjänar jag inte mer? Jag orkar iaf nte mer, orkar inte ta smällen varje gång jag blir besviken och satt på stolen, varje gång som verkligheten kommer ikapp och det egentligen inte finns någon som bryr sig. Nej, alla har sig själva att tänka på och jag är sjukt trött på det. Är inte förhållande mellan vänner, familj, pojk/flickvän det viktigaste i livet? För mig är det så, det är dessa människor som står överst på min lista, inte jag själv och mitt utan de överskrivna. Men kanske är det jag som tänkt fel och handlat fel, jag ska stänga in mig i en jävla kokong och BARA se till MIG och MITT. Vilket fantastiskt liv jag kommer leva, verkligen.

Kommentarer
SagoElin

Naw. Haha. Tyckte hennes mamma det var en lika bra idé? :)

Ang. din dagbok så vet jag så väl. Jag är så sjukt trött på att vara den som alltid finns, som alltid är hemma när inget roligare finns att tillgå.. suck Se till sig själv först och andra sedan.. Så skall det vara minsann. suckar lite Hoppas ni får en fin söndag gumman!! kramar!

2009-01-25 12:51:06 http://sagoelin.blogg.se/
El Diva!

Först vil jag bara säga tack för det du skrev på min blogg. Fan va klok du är och visst har du så rätt i det du skriver. Jag tror att jag innerst inne vet om det du säger men ibland (speciellt när man har dåliga dagar) behöver man bli påmind om hur det ligger till. Tack fina du!



Jag förstår precis hur du menar med att bli besviken och ledsen. Det tar enormt mkt på krafterna att alltid vara där för allt utan att få något tillbaka. Men jag tror att om vi fortsätter att vara oss själv och bry oss om alla andra så kommer det att lysa igenom och vinna i slutet. Du kommer att ha ett underbart liv (har du inte det redan?) och du kommer att locka till dig lika underbara människor som ser dig för dig och som uppskattar allt du är/gör. Det är jag säker på!

Puss

2009-01-25 14:08:48 http://diamante.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback