och så kom tandfen!

2011-09-05 | 13:22:09


engla gör sig redo för tandutdragning .. men fegade ur! hah.

engla har haft en suuper lös tand sen ftyp orever? jag vet att den började vickas på redan i början av sommaren och när det var dags att åka på semester till pappa i 2 veckor för andra gången så hängde den riktigt löst! jag var helt säker på att den skulle trilla av när hon var borta och grämde mig lite över att missa de, hah.

well, det gjorde jag inte! när hon kom hem satt den liksom som på en liiten kant och gungade .. haha helt stört att den inte låssnade när hon åt? dock så tror jag engla var extremt försiktig och tuggade på sidan, åt inte äpple osv just för hon var rädd att de skulle göra ont när den väl låssnade.

i spain så hade jeannine en lite övertalnings kampanj om att vi skulle sätta tanden i en tråd och binda fast den i dörrhandtaget .. motvilligt så gick engla med på den men sköt på det från morgon till efter siestan. aja, okej tänkte vi och visste med oss att det aldrig skulle ske, engla är lite för feg för de ;) haha!

så när hon kom upp efter siestan och kröp upp i mitt knä och mös så hände det! plötsligt vände hon sig förvånat om "men mamma jag tappade den!" och där satt hon med tanden i handen. lite små chockad. "det kändes inte ens!" behöver ja säga att varje bild från semestern är ett stort fett colgate smajl? haha hon är så lycklig nu!

och tandfen hittade till spanien! kan ni tro va? dock så va den lite smått puckad och la tanden i min väska som senare fanns av en viss engla .. men de är en annan historia .. host!


Kommentarer
julia

haha, så sött!

Anniken

Ååå minnen, jag tappade också min första tand i Spanien :)

2011-09-05 23:26:17 http://anniken.blogg.se/
Hondjur

Åååååh.. Gudars. Jag är verkligen livrädd för det där. Jag faasar för att Sanna skall tappa sina. Haha! Jag vill,vill,vill inte! Iiihk! Men jag antar att det är oundvikligt.. och när dom väl är ute är det ju himla sött förstås! ;)



Grattis Engla till första mjölktands- eh..lossningen? Haha!

2011-09-06 12:11:47 http://etthondjur.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback