engla viola aurora ♥

2011-05-05 | 08:48:15

mitt lilla ♥


vi blir hemma idag med hosta, snorighet och växlande feber. igår när vi hämtat engla på dagis så var de det första c sa när han sa henne "hon ser inte frisk ut". glansig i ögonen, hängig och röd om kinderna. på kvällen så låg hon mest i sängen eller soffan, fortfarande rosig och låg.

jag tog tempen i båda öronen och det växlade upp till 0.7'c .. pålitligt? jag har inga fler sådana där skydd så vi måste inhandla det snarast .. det står att den inte fungerar helt hundra om man inte byter efter varje gång.

idag är hon lite  piggare med hostar somsagt mycket. nu kikar engla barntv och jag dricker kaffe. kanske jag hinner städa undan lite idag när vi nu fick en ofrivillig dag hemma? jag hoppas på det .. stök stök!


Kommentarer
Petra

Örontemparna är inte alls tillförlitliga. I min utbildning har vi fått lära oss att aldrig använda sådana då det är stor risk att man får felvärden. Köp en gammal hederlig rumptemp :D Det är det bästa!

Hoppas Engla kryar sig snabbt! Kram

2011-05-05 10:37:08 http://petraplutt.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback