pirata pirata!

2011-03-31 | 08:58:39

känner mig som en kreativ och god mor idag, haha!


igår var jag, linda och engla och sprang mellan butiker, provade kläder och shoppade på kvällskvisten! för min del blev det zero men för englas och lindas del desto mer. engla fick blandannat nya stövlar, strumpbyxor, klänning och de viktigaste - pirat stass! dock så fanns de bara ögonlapp och krok på br så det var givet :)

anledningen till pirat utstyrseln är dagens pirat-party på dagis! engla är lyrisk och det talas om disco och popcorn? åh jag minns när man var liten, det var så stort med dessa saker! "de är bara 5 åringarna mamma!!"

igår kväll satt vi och klippte i lite för små polarn kläder (ajajaj!) och det blev faktiskt rätt bra? jag ritade med märkpenna på tröjan. små döskallar och ett litet förtydligande om man missat att hon är pirat :) sen har hon tagit en sjal runt huvudet och nu springer hon runt med ytterskor inne och säger sig vara lik pirata pirata från i somras!

det är en teater precis vid nerfarten till lickershamn på gotland. om jag minns rätt så är en av dem läkare och de andra något annat också svidar det om på sommaren och har teater ute i sin trädgård :) man betalar det man tycker det är värt, enbart pirat tema! så typiskt gotland och så härligt. åh nu fick jag sommar cravings också!


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback