Mio min Mio

2011-02-23 | 20:49:41

en av det bästa barnfilmerna genom tiderna!


jag har totalt snöat in mig på att visa engla alla de filmer som jag såg som liten! som jag skrev tidigare så är jag döds trött på alla barbie filmer hit och barbie filmer dit. som floosan skrev så är det alldeles för lätt att gör film now a day's och det finns liksom ingen känsla bakom (dataskärmen!)

mio min mio vet jag att pappa spelade över från tv till vhs när jag var lite och ja och min stora syster älskade den - tills den gick sönder! suck och stön. det var en lite tragedi men idag fick jag se den igen! måste ha varit si sådär en 15-18 år sen sist? känns sjukt att man börjar kunna prata i de termerna ...

engla har suttit som på nålar här hemma och ett par gånger har jag börjat fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet med bröderna lejonhjärta och nu fick ett skyfall med mio min mio? nä, hon härdade igenom filmen med den ständiga frågan "när kommer kato? när kommer han mamma, lova att säga till!" hehe. vid några tillfällen fick jag också rysningar och fick liksom flashbacks från the good days, när man var liten och ovetandes.

när jag berättade för c vid middagen att vi tänkte kika på mio min mio så säger han "aha jag har inte sett den, jag kollade bara på bilfilmer när jag va lite" what!? jag fik en smärre chock! har inte varende unge som är född på 80- talet växt upp med mio min mio, min allra käraste syster  och bullerbyn? åh min favoriter! nu ska de gå i arv!


Kommentarer
Josefine

Jag är född 87 och har inte sett den heller :-P

2011-02-23 21:25:03
Mlee

Hittar du "min allra käraste syster" eller någon annan av Astrid Lindgrens kort filmer så hojta gärna till. Har varit på jakt efter dom länge. Tex "en katt till lame Karl " tror ja en hette, " godnatt herr luffare" , " inga rövare finns i skogen" många små filmer som glömts bort tycker jag =)

2011-02-23 22:16:47 http://Mlee-Mlee.blogspot.com
Hondjur

Gud, jag har aldrig sett alla käraste syster. Jag skäms!! :(

Mio är dock den vackraste filmen ever.. jag gråter som ett barn varje gång.. både den och bröderna lejonhjärta.. och ronja. Haha!

2011-02-23 23:47:18 http://etthondjur.blogg.se/
freja

allra käraste syster och det finns inga rövare i skogen var mina favoriter! :D ..dom brukar finnas på typ hemköp eller ica i dvd-hyllorna.. :)

2011-02-24 09:43:35 http://stocktownstories.blogg.se/
Emma

Åh bästa bullerbyn! Mio min Mio är också SÅ bra!

2011-02-26 21:58:19 http://emmawelin.blogg.se/
julia

min allra käraste syster får mig att gråta floder, så otroligt fint!! kram


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback