astrid lindgren

2011-02-22 | 15:25:13

well. nu har vi snart fått en hel arbetsdag att gå här hemma! vi har avverkat ett litet astrid lindgren maraton bestående av bröderna lejonhjärta, ronja rövardotter och nu pippi - tivoli. jag är så sjukt trött på alla animerade barbie filmer så det är inte klokt. jag tror jag har sett varenda film i barbie serien mist 5 gånger var! astrid lindgrens klassiker är just riktiga klassiker som aldrig går ur tiden så nu har det överskrivna införskaffats.

bröderna lejonhjärta har varit lite tabu här hemma efter en liten "kattla chock" för några månader sen. jag satt på cdn på vårat sourand system och när det dundrade till med kattla skrik så lägenheten skakade så började engla gråta och bannade att hon aldrig ville se eller höra på den igen! men, nu ha vi övervunnit den rädslan :)

"mamma du behöver inte vara rädd när kattla kommer - jag kommer vara här!" sa hon till mig när jag kröp upp tätt brevid henne (mer för hennes skull än min) söt ungen!

leker med jf underlägg med ronja på tvn!

Kommentarer
floosan

Håller med dig, barbie och pokemon filmer står mig upp till halsen. Barnen skriker rätt ut om jag sätter på astrid lindgren filmer. Klassiker. Synd att det är så "lätt" att göra filmer i dag, det förstår känslan.

2011-02-22 18:09:52 http://blogg.mama.nu/floosan
Erika

Är du lika petig på müsli som jag kanske? ;) Jag tycker det är underbart att kunna välja själv precis vad jag vill ha i och att Saltå Kvarn har underbara produkter som dessutom är ekologiska gillar jag skarpt! :)

2011-02-22 19:58:24 http://mylittlewords.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback